M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

72% polskich internautów kupuje w sieci

Paweł Piasecki | 24 czerwca 2020, 06:00

To dane z najnowszego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej "Omni-commerce Kupuję wygodnie 2020".

W czerwcu 2019 r. zgodnie z wynikami badania „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” e-zakupy robiło 57% polskich internautów, czyli w ciągu roku nastąpił wzrost o 15 pkt proc.

Tegoroczna piąta edycja raportu uwzględnia wpływ COVID-19 na zachowania zakupowe Polaków. Jak się okazuje, pomimo etapowego zdejmowania zakazów dotyczących zakupów stacjonarnych i innych restrykcji związanych z pandemią popularność e-zakupów nie spada. Co czwarty internauta kupuje w sieci więcej niż pięć razy w miesiącu, a co trzeci 2-5 razy w miesiącu. Zwiększa się też skłonność do robienia dużych zakupów online. Już między 67% a 78% kupujących w sieci konsumentów (w zależności od kategorii) deklaruje, że wartość ich koszyka zakupowego jest taka sama lub wyższa niż offline.

Najczęściej wciąż kupujemy w internecie kosmetyki, odzież i elektronikę, ale to kategoria spożywcza zyskała najbardziej. W związku z COVID-19 produkty spożywcze w sieci zaczęło kupować 14% internautów, a 34% osób, które kupowały dotychczas w sieci w innych kategoriach.

Restrykcje nałożone na sklepy stacjonarne spowodowały natomiast osłabienie zjawiska zakupów wielokanałowych. W trakcie ostatniego zakupu 36% respondentów wykorzystało przynajmniej dwa kanały zakupowe (offline/online/mobile). Jest to o 20 pkt proc. mniej niż rok temu. Do 43% spadł udział internautów kupujących te same marki w wielu kanałach, tj. online, mobilnie bądź stacjonarnie. Rok temu 54% internautów wskazywało na takie omnichannelowe zakupy.

Badanie na próbie 2069 internautów wykonał metodą CAWI w dniach 20-29 maja br. Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej. Raport jest do pobrania bezpłatnie tutaj.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,