M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nivea pod wpływem pandemii zmieniła całkowicie komunikaty reklamowe

Katarzyna Woźniak | 25 czerwca 2020, 06:00

Marka korzysta z modelu strategicznego opracowanego przez Publicis.

Globalna marka Nivea z portfolio Beiserdorf z powodu pandemii koronawirusa i wiążących się z nią obostrzeń dotyczących izolacji społecznej całkowicie zmieniła swoją komunikację marketingową.  Dotychczas główną rolę w komunikacji odgrywały ludzki dotyk i przytulanie, szczególnie istotne w warstwie wizualnej reklam Nivei.
Za zmianę komunikacji odpowiada agencja Publicis Groupe. Na potrzeby obsługi marki powstała specjalna jednostka w obszarze holdingu – One Touch. Jednostka obsługuje markę Nivea za pośrednictwem ośmiu kreatywnych centrów, które tworzą kampanie na 40 oddzielnych rynkach, w tym w centrali w rodzimym Hamburgu.
Jednym z globalnych ruchów na początkowym etapie pandemii była kampania "Share the Care". Zachęcała konsumentów do dzielenia się dobrem drobnych gestów wsparcia i pomocy. Własne badania Nivei pokazują, że podczas gdy 50% globalnych konsumentów obawia się pandemii, około 59% wciąż pragnie dotyku tych, których kochają – czy to uścisku, pocałunku, a nawet poklepania po plecach.
W ubiegłym miesiącu Beiersdorf zobowiązał się również do 50 mln euro na międzynarodowy program finansowania, aby wesprzeć społeczności w walce z pandemią. Marka współpracuje z organizacjami międzynarodowymi, a także lokalnymi władzami, aby dostarczać odpowiednie produkty i wspierać potrzebujących.
W błyskawicznym tempie zmienia również modele sprzedaży na online, który wzrósł o 32%.

(The Drum)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,