M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Spoty ING i Rossmanna na czele YouTube Ads Leaderboard w kwietniu i maju [wideo]

Paweł Piasecki | 25 czerwca 2020, 06:00

W zestawieniu najpopularniejszych spotów dominują nawiązania do tematyki bezpieczeństwa i pandemii koronawirusa.

Pierwsze miejsce w kwietniowym YouTube Ads Leaderboard zajęło wideo ING Banku Śląskiego "#zdalnidopomocy – pomagaj starszym zdalnie ogarnąć finanse" z udziałem influencerów reZigiusza, Naruciaka, Poszukiwacza, Kasi Gandor, Adrianny Skon, Aleksandry Żuraw i Sylwii Lipki. Ten film obejrzało od połowy kwietnia br. ponad 6 mln użytkowników YouTube. Za spot odpowiadała kreatywnie agencja Gong, a planowaniem i zakupem mediów zajął się MullenLowe. Na drugim miejscu znalazło się wideo informacyjne Kancelarii Premiera związane z pandemią, a na trzecim spot reklamujący dostęp do Amazon Prime Video dla abonentów Play z udziałem Kuby Wojewódzkiego i Andrzeja Grabowskiego (Plej/Mediacom).

Na szczyt majowego zestawienia trafił spot Rossmanna, w którym sieć drogeryjna ogłasza start sezonu wiosna/lato 2020. Także ta reklama nawiązuje do epidemii COVID-19, gdyż opowiada o możliwościach odkrywania nowych produktów, bez wychodzenia z domu, podczas e-zakupów. Spot zamieszczony 1 maja br. zyskał do tej pory ponad 8 mln odsłon. Za reklamę odpowiadają agencje Fat Baby i Touchideas, produkcją zajęło się studio Papaya Films. Drugie miejsce zajął McDonald's z wideo "Wszystko w naszych rękach!", w którym pracownicy sieci fast food prezentują metodę skutecznego mycia rąk, tańcząc w rytm wpadającej w ucho melodii. Spot przygotowała agencja DDB Warszawa, a zakupem mediów zajęło się OMD. Podium zamyka spot Avonu. W majowym rankingu, w związku z toczącą się kampanią wyborczą, pojawił się też na piątym miejscu spot jednego z kandydatów na urząd Prezydenta RP Szymona Hołowni "Pierwsza Obywatelka".

YouTube Ads Leaderboard to comiesięczny, przygotowywany przez polski zespół YouTube, ranking spotów reklamowych najchętniej oglądanych na platformie, ustalany na podstawie algorytmu uwzględniającego parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz to, jaka część filmu została obejrzana.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,