M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

GfK i Nielsen mają nowe narzędzie do efektywnego planowania kampanii TV

Maciej Burlikowski | 26 czerwca 2020, 06:00

Nazywa się Ametyst.

Firmy GfK Polonia i Nielsen Media Polska twierdzą, że łącząc dane zakupowe z panelu gospodarstw domowych GfK Polonia z danymi telemetrycznymi Nielsena, opracowały narzędzie pozwalające efektywniej planować kampanie reklamowe w telewizji. Ma być przydatne zwłaszcza w przypadku kampanii firm z branży FMCG, OTC oraz detalistów. Według tych firm Ametyst, bo tak nazywa się ta nowa usługa, pozwala na precyzyjne targetowanie i optymalizację kosztów dotarcia do nabywców wybranych produktów i kategorii.

– W GfK dysponujemy bardzo dokładnymi i bieżącymi analizami m.in. na temat tego, jak dużo i jak często kupują konsumenci, czy kupują na promocjach i ile wydają na zakupy. Dodatkowo, co niezwykle ważne, wiemy kim są nabywcy. Dzięki połączeniu z danymi telemetrycznymi Nielsena stworzyliśmy długo wyczekiwane narzędzie, niezbędne dla każdego, kto planuje i kupuje kampanie telewizyjne dla kategorii FMCG czy detalistów. Targetowanie jeszcze nigdy nie było tak dokładne – tłumaczy Hanna Kuźmierkiewicz, client business partner w GfK Polonia.

- Informacje z panelu Nielsen Media Polska takie jak: długość oglądania telewizji, pora dnia, ulubione stacje czy programy są niezbędne do efektywnego planowania i prowadzenia każdej kampanii reklamowej. Ametyst daje możliwość optymalnego targetowania kampanii do osób, które kupują daną kategorię produktu, czyli są najbardziej atrakcyjną grupą dla reklamodawców. Połączenie danych telemetrycznych Nielsen Media Polska z danymi gospodarstw domowych GfK sprawia, że trafiamy do tzw. heavy buyers odpowiedzialnych za nawet 80% zakupów w danej kategorii produktów – przekonuje z kolei Michał Buszko, client team leader w Nielsen Media Polska.

Czytaj więcej na temat: , , , ,