M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

1 mln zł na obuwie rzemieślnicze Akardo

Magdalena Soroczyńska | 29 czerwca 2020, 06:00

Inwestorzy docenili rzemiosło i e-handel obuwiem, spółka Akardo zebrała 1 mln zł na platformie crowdway.pl na dalszy rozwój.

Ponad 550 nowych akcjonariuszy zainwestowało w rozwój polskiej marki rzemieślniczej i obuwniczego e-commerce. Akardo SA w kampanii promowanej na platformie Crowdway.pl pozyskało 999 999 zł – to 100 proc. celu zbiórki. Spółka planuje debiut na NewConnect za 3-5 lat. 

Akardo SA działa na polskim rynku od siedmiu lat (siedziba firmy mieści się w Wadowicach), oferuje obuwie tworzone wyłącznie metodą rzemieślniczą, które sprzedaje poprzez sklep internetowy akardo.pl.  

W ofercie akcji wspieranej kampanią crowdfundingową na platformie Crowdway.pl Akardo SA sprzedała wszystkie ze 111 111 oferowanych akcji.  Z pozyskanej kwoty blisko 1 mln zł, około 70%  spółka przeznaczy na podwyższenie stanów magazynowych dla szybszej realizacji zamówień.

– Wysyłka obuwia nawet w 24 godziny: ten cel stał się realny dzięki wsparciu inwestorów. Właśnie podpisaliśmy umowę długoterminowego najmu odpowiedniej powierzchni magazynowej – zapowiada prezes Adam Kubarski.

Zespół Akardo rozpoczął też prace nad stworzeniem marki obuwia męskiego premium wraz z odrębnym sklepem online oraz kolekcji obuwia dziecięcego. Na te cele spółka wyda odpowiednio 200 tys. zł i 50 tys. zł. Pozostałą kwotę wykorzysta na wzmocnienie działu projektowego.

– Stawiamy na międzynarodową sprzedaż wszystkich naszych produktów. Nasze priorytetowe rynki dla marki Akardo do 2022 r. to Czechy, Słowacja i Ukraina. Z kolei kolekcja nowej marki obuwia męskiego premium zadebiutuje do końca br. i od razu będzie skierowana na wszystkie rynki UE – zapowiada Adam Kubarski.


Akardo współpracuje z siedmioma zakładami szewskimi z okolic Wadowic. Portfolio kilkunastu par butów w małym sklepie internetowym rozwinęła do prawie 600 modeli obuwia dla kobiet i mężczyzn. Od początku swojej działalności firma obsłużyła zamówienia na łączną kwotę ponad 12,5 mln zł, a współpracujący z nią szewcy wyprodukowali ponad 65 tys. par butów. W latach 2015-2019 liczba zamówień online wzrastała o 45% rocznie, a ich
wartość o ponad 60%, do 3,41 mln zł na koniec 2019 r.

Czytaj więcej na temat: , , , ,