Zagranica

Właściciel Hallmarku rezygnuje z części biznesów rozrywkowych obrandowanych logo kanału

Crown Media Holdings, właściciel kanału Hallmark, rezygnuje z części pozatelewizyjnych biznesów rozrywkowych obrandowanych logo firmy. Oprócz telewizyjnych kanałów filmowych Hallmark...

Crown Media Holdings, właściciel kanału Hallmark, rezygnuje z części pozatelewizyjnych biznesów rozrywkowych obrandowanych logo firmy. Oprócz telewizyjnych kanałów filmowych Hallmark Channel i Hallmark Movie Channel firma ma też oddział, który jest potentatem w produkcji kart okolicznościowych Hallmark Cards (83 proc. Hallmark Cards należy do Crown Media). Holding zwraca jednak uwagę, że zmiana strategii co do biznesu pozatelewizyjnego nie jest spowodowana słabymi wynikami stacji, bo te z roku na rok są coraz bardziej zadowalające – zarówno jeśli chodzi o udziały, jak i dystrybucję. W III kwartale br. widownia telewizyjna w wieku 25-54 lata wzrosła o 28 proc. w porównaniu z takim samym okresem ub.r., a w grupie 18-49 lat o 38 proc. (według Nielsen Media Research). Sieć jest obecna w 69 mln gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych. Zapowiedziano też, że w porównaniu z rokiem 2004 przychody reklamowe wzrosną o 32 proc. Steve Doyle, rzecznik prasowy Hallmark Cards i Hallmark Channel, zapowiedział, że wycofanie się z niektórych biznesów rozrywkowych nie oznacza jednak rezygnacji z biznesu związanego z kartami. Dodał, że “obrandowana rozrywka” jest nadal ważnym elementem rozwijania brandu Hallmark. Ograniczone mają zostać natomiast np. działania cross-promocyjne wykorzystujące logo Hallmarku. (“Advertising Age”)