M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Coca-Cola i Diageo wstrzymują wydatki na social media

( red. ) | 30 czerwca 2020, 06:00

Bojkot skierowany początkowo przeciwko Facebookowi dotyka już także inne platformy społecznościowe.

Diageo, właściciel takich marek alkoholowych jak Johnnie Walker, Smirnoff, Guinness, Cîroc i Crown Royal, podjął decyzję o wstrzymaniu emisji reklam na Facebooku i Twitterze. W opublikowanym 27 czerwca na Twitterze poście firma napisała, że stara się promować integrację i różnorodność poprzez swoje kampanie marketingowe oraz że będzie nadal dyskutować z partnerami medialnymi o działaniach, jakie podejmą, by eliminować niepożądane treści. Rzeczniczka Diageo powiedziała, że bojkot nie obejmuje YouTube.

Brytyjski koncern alkoholowy ogłosił swoje postanowienie w dzień po podobnym oświadczeniu wydanym przez Coca-Cola Co. Gigant napojowy zapowiedział, że wstrzymuje globalne wydatki na co najmniej 30 dni nie tylko na Facebooku, ale także na Snapchacie i w serwisie YouTube należącym do Google. Może to być zapowiedź trendu, który obróciłby się przeciw wszystkim mediom społecznościowych.

Diageo, Coca-Cola i inni marketerzy reagują na wezwanie ze strony organizacji praw obywatelskich do bojkotu reklam na Facebooku, dopóki gigant mediów społecznościowych nie zrobi więcej, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się dezinformacji i mowy nienawiści. Wiele firm, w tym Unilever, który zawiesza reklamy na Facebooku, Instagramie i Twitterze oraz Honda, ogranicza jednak swoje zobowiązania do rynku amerykańskiego.

Bojkot spowodował już spadek wartości rynkowej Facebooka o ok. 56 miliardów dol. i pomniejszył osobisty majątek Marka Zuckerberga o ponad 7 miliardów dol.

(AdAge.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , ,