Kraj

73% internautów robi zakupy online według raportu "E-commerce w Polsce 2020"

Z 8. edycji raportu przygotowanego przez Gemius wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej wynika też m.in., że aż 92% badanych w wieku 15-24 lat robi e-zakupy przez telefon.

73% internautów robi zakupy online według raportu "E-commerce w Polsce 2020"
Ponad 7 na 10 (72%) badanych kupujących w internecie robi e-zakupy na polskich stronach internetowych, zaś w serwisach zagranicznych 3 na 10 internautów (30%). Kupujący online to – w porównaniu z niekupującymi – nieco częściej osoby młodsze (do 34. roku życia), z wyższym wykształceniem oraz dobrze oceniające sytuację finansową gospodarstwa domowego. Zakupy online są przede wszystkim postrzegane jako wygodne i nieskomplikowane, ale także dające
większe możliwości wyboru niż kupowanie w sklepach tradycyjnych. W porównaniu z poprzednim badaniem znacznie poprawiła się percepcja wygody. Tym, co najczęściej zachęca badanych do zakupów online, jest całodobowa dostępność (element wskazany przez 82% respondentów).

Raport potwierdza też hegemonię Allegro na krajowym rynku e-commerce. Znajomość spontaniczna marki Allegro to aż 86%. W przypadku serwisów zagranicznych najczęściej wskazywany jest chiński AliExpress, rozpoznawany spontanicznie przez 50% spośród tych, którzy dokonali e-zakupów zagranicznych w ciągu ostatnich 6 miesięcy.

W tym roku kategorią, w której respondenci najłatwiej wskazywali spontanicznie marki e-serwisów, jest sprzęt RTV i AGD (tylko 14% badanych nie było w stanie wskazać jakiejkolwiek marki). Liderów znajomości jest trzech, z bardzo podobnymi wynikami: Media Expert (39%), RTV Euro AGD oraz Mediamarkt (po 37%), na czwartym miejscu uplasowało się Allegro (25%).

73% internautów robi zakupy online według raportu "E-commerce w Polsce 2020"

Raport „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” powstał na podstawie badania zrealizowanego
metodą CAWI w marcu 2020 r. na grupie 1544 internautów w wieku 15 i więcej lat.