Kraj

Wydawcy rozmawiają na temat digitalizacji

W debacie uczestniczyli przedstawiciele wydawnictw: Grupa Super Express, Polska Press Grupa, Ringier Axel Springer Polska, Infor Biznes i Gremi Media.

Pięciu czołowych wydawców prasowych w Polsce spotkało się, aby przedyskutować kierunki działania
związane z transformacją cyfrową, która wyraźnie przyspieszyła w wyniku epidemii. Debata odbyła się
podczas konferencji “Cyfrowa gospodarka – ewolucja czy rewolucja po COVID-19”, zorganizowanej przez
e-Kiosk SA.

Wydawcy prasowi w wyniku ograniczonych możliwości dystrybucji wydań papierowych niemal z dnia na
dzień musieli skoncentrować swoje działania na e-commerce. – W ostatnim czasie znacząco wzrosło zainteresowanie digitalizacją u wydawców, którzy wcześniej nie widzieli potencjału w kanale e-commerce. Dotąd wprowadzaliśmy do naszej oferty kilkadziesiąt tytułów rocznie, w ostatnim czasie wprowadzamy nawet kilkadziesiąt tytułów miesięcznie – mówi Łukasz Piela, prezes zarządu e-Kiosk SA.

– Przyspieszony proces digitalizacji spowodował, że część czytelników zwróciła się w kierunku treści online. Z tego powodu ucierpiała sprzedaż wydań papierowych. Gazeta jednak nie zginie, bo jej zaletą jest struktura i ułożona, jakościowa treść – mówił  Sebastian Krause, dyrektor ds. nowych mediów w Gremi Media.

Wraz z wzmożonym zapotrzebowaniem na informacje wzrosły oczekiwania konsumentów wobec treści. – Kluczowa stała się reputacja danego tytułu i zaufanie do niego ze strony czytelników. Z punktu widzenia wydawców wyjątkowo cenna okazała się umiejętność przyciągania i zarządzania uwagą, tzw. ekonomia uwagi – zauważyła Ewa Lampart, dyrektor generalna Grupy Super Express.

Według Tomasza Gawła, dyrektora odpowiedzialnego za płatny kontent w Ringier Axel Springer Polska, potrzeba dostępu do zaufanych źródeł informacji spowodowała historyczny wzrost odwiedzalności serwisów RASP i trzykrotny wzrost sprzedaży cyfrowej subskrypcji.