Kraj

CCC chce być bardziej eko

Sieć rozbudowuje linię produktów eko pod hasłem "Go for Nature".

Sieć obuwnicza CCC rozbudowuje linię produktów powstałych przy użyciu technologii lub materiałów ekologicznych, która sygnowana będzie hasłem “Go for Nature”. Nowe produkty będą dostępne już w kolejnej, jesienno-zimowej kolekcji i pojawią się w sklepach już z początkiem września. Linia eko ma się wpisywać w strategię zrównoważonego rozwoju, którą ogłosiła firma i jeden z jej kluczowych obszarów – odpowiedzialny produkt. W ramach kolekcji powstały m.in. buty ze skóry z ekologicznych garbarni (certyfikat LWG), akcesoria damskie, męskie i dziecięce, w których główny surowiec pochodzi z recyklingu butelek PET lub w pełni naturalnych surowców, a także produkty powstałe z najwyższą dbałością o środowisko naturalne (m.in. Water based PU).
Produkcja kolekcji ma charakteryzować się optymalizacją zużycia wody i zastosowaniem najnowszych technologii, a także obecnością trzech etykiet: Leather Working Group, Water based PU oraz Recycled plastic bottles.
W przypadku akcesoriów takich jak czapki, szaliki i torby oznaczonych etykietą Recycled plastic bottles głównym surowcem używanym do ich wytwarzania jest poliester z recyklingu – przekonuje biuro prasowe. Recyklingowany PET (rPET) ma być przyjaznym dla środowiska, wysokiej jakości mocnym włóknem poliestrowym wykonanym w pełni z przetworzonych plastikowych butelek PET. Ograniczana jest dzięki niemu produkcja nowego plastiku, dzięki przetworzeniu starego plastiku na nowy. Ponadto taka produkcja jest mniej energochłonna, a podczas tego procesu redukowana jest również emisja dwutlenku węgla oraz zużycie wody. Plastikowa butelka dostaje z kolei “drugie życie” – przekonuje CCC.
W ramach obszaru odpowiedzialnego produktu w strategii zrównoważonego rozwoju GO.22 CCC  wdraża także inne rozwiązania, takie jak zapewnienie odpowiedzialności w łańcuchu dostaw. Wdrożony i podpisany przez wszystkich dostawców surowców Kodeks Postępowania Dostawców oraz przeprowadzane regularnie audyty ich działalności gwarantują dostarczanie na rynek produktów bezpiecznych i dobrej jakości, które są jednocześnie wytwarzane i sprzedawane w sposób odpowiedzialny. CCC dąży także do zamknięcia obiegu produktów poprzez zbiórkę i odpowiednie zagospodarowanie używanego obuwia. Podczas pilotażu projektu w Szwajcarii w 2019 r. zebrano 530 ton obuwia. W tym roku zaplanowana została zbiórka w 11 sklepach w Polsce.
Firma przekonuje również, że obecnie 90% odpadów wytwarzanych w ramach działalności poddawanych jest recyklingowi lub innym procesom odzysku.

Tagi