Sieć obuwnicza CCC rozbudowuje linię produktów powstałych przy użyciu technologii lub materiałów ekologicznych, która sygnowana będzie hasłem “Go for Nature”. Nowe produkty będą dostępne już w kolejnej, jesienno-zimowej kolekcji i pojawią się w sklepach już z początkiem września. Linia eko ma się wpisywać w strategię zrównoważonego rozwoju, którą ogłosiła firma i jeden z jej kluczowych obszarów – odpowiedzialny produkt. W ramach kolekcji powstały m.in. buty ze skóry z ekologicznych garbarni (certyfikat LWG), akcesoria damskie, męskie i dziecięce, w których główny surowiec pochodzi z recyklingu butelek PET lub w pełni naturalnych surowców, a także produkty powstałe z najwyższą dbałością o środowisko naturalne (m.in. Water based PU).
Produkcja kolekcji ma charakteryzować się optymalizacją zużycia wody i zastosowaniem najnowszych technologii, a także obecnością trzech etykiet: Leather Working Group, Water based PU oraz Recycled plastic bottles.
W przypadku akcesoriów takich jak czapki, szaliki i torby oznaczonych etykietą Recycled plastic bottles głównym surowcem używanym do ich wytwarzania jest poliester z recyklingu – przekonuje biuro prasowe. Recyklingowany PET (rPET) ma być przyjaznym dla środowiska, wysokiej jakości mocnym włóknem poliestrowym wykonanym w pełni z przetworzonych plastikowych butelek PET. Ograniczana jest dzięki niemu produkcja nowego plastiku, dzięki przetworzeniu starego plastiku na nowy. Ponadto taka produkcja jest mniej energochłonna, a podczas tego procesu redukowana jest również emisja dwutlenku węgla oraz zużycie wody. Plastikowa butelka dostaje z kolei “drugie życie” – przekonuje CCC.
W ramach obszaru odpowiedzialnego produktu w strategii zrównoważonego rozwoju GO.22 CCC wdraża także inne rozwiązania, takie jak zapewnienie odpowiedzialności w łańcuchu dostaw. Wdrożony i podpisany przez wszystkich dostawców surowców Kodeks Postępowania Dostawców oraz przeprowadzane regularnie audyty ich działalności gwarantują dostarczanie na rynek produktów bezpiecznych i dobrej jakości, które są jednocześnie wytwarzane i sprzedawane w sposób odpowiedzialny. CCC dąży także do zamknięcia obiegu produktów poprzez zbiórkę i odpowiednie zagospodarowanie używanego obuwia. Podczas pilotażu projektu w Szwajcarii w 2019 r. zebrano 530 ton obuwia. W tym roku zaplanowana została zbiórka w 11 sklepach w Polsce.
Firma przekonuje również, że obecnie 90% odpadów wytwarzanych w ramach działalności poddawanych jest recyklingowi lub innym procesom odzysku.