M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Starbucks i McDonald's obniżą ceny produktów

( red. ) | 16 lipca 2020, 06:00

W Wielkiej Brytanii z powodu pandemii rząd zdecydował o obniżce VAT - sieci obniżają dodatkowo ceny produktów, żeby zachęcić konsumentów do powrotu.

W Wielkiej Brytanii sieci Starbucks i McDonald's zdecydowały się dodatkowo obniżyć ceny produktów ze swojego menu, żeby zachęcić konsumentów do odwiedzania ich placówek. W życie ma wejść tymczasowa obniżka VAT z 20% na 5%.
Starbucks zamierza zaoferować 15% zniżki na kawę serwowaną w sklepach obsługiwanych przez firmę, chociaż licencjobiorcy będą musieli zdecydować, jaki poziom obniżki zaoferować. Alex Rayner, dyrektor generalny Wielkiej Brytanii, mówi, że obniżki cen mają na celu wsparcie lokalnego biznesu i zwiększenie zaufania klientów.
Gdzie indziej McDonald's chce, aby franczyzobiorcy obniżyli ceny podstawowych produktów, takich jak Big Mac i Quarter Pounder, a także kawy. Dyrektor naczelny sieci fast food w Wielkiej Brytanii i Irlandii Paul Pomroy ma nadzieję, że obniżki cen będą rozsądnie zrównoważone - ważne jest znalezienie złotego środka między zwiększeniem popytu wśród konsumentów a wsparciem franczyzobiorców w przywracaniu pracowników do pracy.
Większość z 1350 placówek McDonald's w Wielkiej Brytanii obsługiwanych jest przez franczyzobiorców, z których tylko cztery prowadzą obecnie usługi gastronomiczne.
Jak szacują analitycy, tymczasowa obniżka podatku VAT, która zakończy się 12 stycznia, może pomóc zaoszczędzić brytyjskim gospodarstwom domowym średnio 160 funtów rocznie, chociaż nie wszystkie firmy prawdopodobnie przejdą na tryb oszczędnościowy.
 
(Marketing Week)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,