M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Trwa boom na urządzenia ubieralne

Paweł Piasecki | 21 lipca 2020, 06:00

Do niedawna wearables uchodziły za urządzenia dla osób uprawiających sporty. Mają jednak coraz więcej wielbicieli także wśród osób mniej aktywnych.

Urządzenia ubieralne (wearables) to w elektronice użytkowej stosunkowo młoda kategoria produktowa, ale rozwijająca się niezwykle dynamicznie. Według danych IDC w 2019 r. rynek ten wzrósł globalnie rok do roku o 89%. Na świecie w ub.r. było już 336,5 mln takich urządzeń.

Wearables cieszą się coraz większą popularnością także w Polsce, zwłaszcza słuchawki, smartwatche i opaski na nadgarstek. Według badania przeprowadzonego przez RTV EURO AGD aż 51% respondentów chciałoby korzystać podczas uprawiania sportu ze smartwatcha, 44% respondentów z opaski monitorującej, a 43% ze słuchawek bluetooth.

– W czołówce najbardziej popularnych marek w tych kategoriach są Xiaomi, Apple, Garmin, Huawei i Samsung. Największym zainteresowaniem cieszą się produkty w cenie do około 200 zł – stwierdza Iwona Pawełek, menedżer produktu w RTV EURO AGD. 

Do niedawna wearables uchodziły za urządzenia dla osób uprawiających sporty. Mają jednak coraz więcej wielbicieli także wśród osób mniej aktywnych, bo dzięki zastosowanym technologiom i wbudowanym czujnikom dostarczają nie tylko informacji o postępach treningowych, ale monitorują także rozmaite parametry organizmu. Ponadto w połączeniu ze smartfonem ułatwiają odbieranie i wykonywanie połączeń telefonicznych czy sprawdzanie wiadomości, a także dokonywanie płatności bezgotówkowych. W ostatnim czasie obserwujemy wzrost zainteresowania nimi szczególnie wśród kobiet, które w inteligentnych zegarkach i opaskach mogą znaleźć dla siebie wiele przydatnych funkcji przeznaczonych wyłącznie dla nich, pozwalających np. na monitorowanie zdrowia.

Wśród wearables najpopularniejszą i najchętniej kupowaną grupę stanowią słuchawki. Według danych IDC zanotowały globalnie aż 251% wzrostu w 2019 r. w stosunku do 2018 r. Kategoria ta dynamicznie rośnie także na polskim rynku. – Najważniejszą obecnie kategorią są słuchawki bezprzewodowe bluetooth, które zaczęły zyskiwać popularność pod koniec 2017 r. Wynika to z kilku czynników: wygody i komfortu korzystania, ale również znaczącego spadku średniej ceny. Dziś podstawowy model można kupić już za mniej niż 100 zł. Wpływa na to też sposób korzystania ze słuchawek. Mnóstwo osób słucha muzyki ze smartfona, a większość najnowszych modeli telefonów nie ma już złącza mini jack 3,5 mm, więc użytkownicy w naturalny sposób rezygnują ze słuchawek przewodowych – mówi Tomasz Górski, zastępca kierownika działu handlowego w RTV Euro AGD.

W grupie słuchawek bezprzewodowych najwyższe tempo wzrostu notują obecnie modele true wireless. Gdy pod koniec 2017 r. na rynku pojawiły się douszne słuchawki Apple AirPods, wielu producentów zaczęło inwestować w to rozwiązanie. – Obecnie niektóre firmy decydują się nawet na skoncentrowanie się wyłącznie na tej kategorii jako najbardziej przyszłościowej. Na rosnącą popularność tego rozwiązania ma wpływ także cena. Pierwsze słuchawki true wireless kosztowały ok. 800 zł, obecnie najtańsze można kupić za mniej niż 90 zł – dodaje Tomasz Górski.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,