M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Marki nieuczestniczące w bojkocie Facebooka też zmniejszyły wydatki na social media

( red. ) | 21 lipca 2020, 06:00

Wydatki czołowych reklamodawców spadły o 19% na Facebooku i 9% na Twitterze.

W pierwszych 10 dniach lipca wydatki tysiąca czołowych reklamodawców w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej spadły o 19% na Facebooku i 9% na Twitterze – wynika z danych firmy Pathmatics badającej wydatki na reklamę online w Stanach Zjednoczonych.

Wśród marek, które nie wsparły publicznie bojkotu, ale zawiesiły wydatki reklamowe na Facebooku, są McDonald's, Kraft Heinz, LinkedIn, Geico i Hulu. Niektórzy z reklamodawców, w tym McDonald's, odeszli także z Twittera. Głównym beneficjentem wydaje się należący do Google'a serwis YouTube, gdzie swoje budżety przeniosły m.in. Geico, Hulu i Samsung.

W lipcu 2019 r. 1000 największych reklamodawców wydawało na Facebooku średnio 28 mln dol. dziennie, a w lipcu br. – 22,7 mln dol. Facebook ma łącznie ponad 8 mln reklamodawców. W 2019 r. wygenerował 91,5 mln dol. średnich dziennych przychodów z reklam w Ameryce Północnej. Platforma miała w skali globalnej 70 mld dol. przychodów z reklam w 2019 r.

(AdAge.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,