M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Amerykański sen Aldiego

Magdalena Weiss | 23 lipca 2020, 06:00

Aldi zamierza w tym roku otworzyć 70 kolejnych sklepów w Stanach Zjednoczonych. Niemiecki dyskont chce do końca 2022 r. zostać trzecią co do wielkości siecią spożywczą w kraju z 2,5 tys. sklepów.

Niemiecki gigant dyskontowy ogłosił właśnie, że po raz pierwszy pojawi się w regionie Phoenix, gdzie uruchomi cztery sklepy. Kolejne sklepy powstaną też w Nowym Jorku, Teksasie, Kansas i Kalifornii. Aldi zamierza również otworzyć w przyszłym roku nową regionalną siedzibę i centrum dystrybucyjne w Loxley w stanie Alabama, aby wesprzeć rozwój wzdłuż wybrzeża w stanach Alabama, Luizjana i Floryda – informuje Lebensmittel Zeitung.

Aldi USA jest obecnie w trakcie pięcioletniego planu ekspansji, w którym chce zainwestować 5,3 mld dol., aby do 2022 r. stać się trzecim co do wielkości detalistą spożywczym – po Walmarcie i Krogerze – w kraju z 2,5 tys. sklepów. Aby to osiągnąć, firma zamierza zbudować setki nowych sklepów, przeprojektować starsze lokalizacje i rozszerzyć asortyment spożywczy.
Walmart prowadzi ponad 5 tys. sklepów we wszystkich 50 stanach, Kroger ma prawie 2,8 tys. sklepów w 35 stanach i Waszyngtonie, niektóre działają pod szyldami Fred Meyer and Fry's.

Do tej pory Aldi ma 2 tys. sklepów w 36 stanach, nie licząc nowo zapowiedzianych sklepów. Usługa dostawy online została rozszerzona o Instacart i ma być oferowana w prawie 600 sklepach do końca tego miesiąca. Dodatkowo zwiększono o 40% wybór świeżej żywności, a w ofercie znalazło się więcej dań gotowych i produktów ekologicznych.

Zdjęcie: Shutterstock

Czytaj więcej na temat: , ,