M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Spotify podpisuje globalną umowę licencyjną z Universal Music Group

Paweł Piasecki | 24 lipca 2020, 06:00

Umowa jest wieloletnia i obejmuje nie tylko udostępnienie katalogu UMG w streamingu, ale też współpracę przy rozwoju przyszłych produktów Spotify.

Umowa wprowadza Universal Music Group (UMG) na „dwustronny rynek” Spotify – termin, którego CEO szwedzkiej firmy Daniel Ek używa do opisania jej strategii. Plan polega na generowaniu przychodów nie tylko z abonentów serwisu i reklam, ale także z artystów i wytwórni, którzy płacą za narzędzia umożliwiające skuteczne docieranie do fanów muzyki. W tym roku Spotify wprowadziło Marquee – narzędzie do promowania nowych nagrań, które wyświetla użytkownikom serwisu pełnoekranowe, sponsorowane rekomendacje.

Według danych z końca marca br. Spotify, największa na świecie platforma streamingu muzyki i podcastów, ma 130 mln abonentów płatnej usługi Premium i 286 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Na platformie dostępnej w 92 krajach na świecie użytkownicy mogą słuchać ponad 50 mln utworów. Od uruchomienia Spotify w 2008 r. serwis wypłacił właścicielom praw ponad 15 mld euro.

UMG należy w 90% do francuskiego koncernu mediowego Vivendi, a w 10% do chińskiego Tencenta. Dysponuje prawami do nagrań z katalogów tak znanych wytwórni jak EMI, Island, Verve, Decca, Deutsche Grammophon i wielu innych.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,