M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Aldi walczy z plastikiem

Magdalena Soroczyńska | 27 lipca 2020, 06:00

Sieć zmienia politykę opakowaniową.

Sieć zapowiada, że do końca 2020 r. wszystkie rodzaje opakowań dla produktów marek własnych będą wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu lub certyfikowanych źródeł. Z oferty Aldi znikną też jednorazowe produkty powstałe z tworzyw sztucznych, takie jak np. talerze, sztućce, kubki i słomki. Jednym z głównych celów Aldi w zakresie polityki opakowaniowej jest także wprowadzenie do końca 2025 r. dla wszystkich produktów marek własnych opakowań nadających się do recyklingu, kompostowania lub ponownego wykorzystania. Pierwsze działania w ramach tzw. misji opakowaniowej Aldi mają zostać zrealizowane jeszcze w br.

Aldi zapowiada także wprowadzenie wielorazowych siatek na warzywa i owoce we wszystkich sklepach. Do 2023 r. wszystkie ekologiczne owoce i warzywa nie będą w ogóle pakowane lub będą miały opakowania przyjazne dla środowiska, wyeliminowane zostaną tzw. reklamówki zrywki. W Niemczech prowadzony jest program pilotażowy,
gdzie testowane są nowe, bardziej zrównoważone opakowania na warzywa i owoce. Nowe woreczki powstają m.in. z odpadów z produkcji cukru trzcinowego i dzięki temu w 100% nadają się do recyklingu.

Dzięki już podjętym działaniom w 2019 r. sieć zaoszczędziła 369 ton tworzyw sztucznych. Cele Aldi w zakresie polityki opakowaniowej i redukcji plastiku zawarte zostały w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju 2019.

Czytaj więcej na temat: , , , , ,