M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

McDonald's zapowiada wielkie wydatki na marketing

Katarzyna Woźniak | 30 lipca 2020, 06:00

W drugiej połowie roku chce przeznaczyć na kampanie i działania marketingowe o 200 mln dol. więcej.

Sieć McDonald's poinformowała, że szykuje się na podbój rynku po pandemii koronawirusa. Sieć wydała oświadczenie, że na czas rekonwalescencji przygotowała "war chest" – specjalną amunicję, żeby przyspieszyć powrót do formy po zamrożeniu gospodarki. W drugiej połowie roku sieć chce zwiększyć wydatki na reklamę o 200 mln dol., to odpowiednik dodatkowego miesiąca wydatków na media na każdym rynku, na którym sieć jest obecna.
McDonald's zanotował spadek sprzedaży w placówkach stacjonarnych o 23,9% rok do roku w kwartale zakończonym w czerwcu. Na kluczowym amerykańskim rynku, na którym prowadzi ponad jedną trzecią restauracji, sprzedaż spadła o 8,7%, ponieważ większość lokalizacji mogła pozostać otwarta dzięki opcji drive-thru i opcji dostawy.
McDonald's twierdzi, że zdecydowana większość jego restauracji – około 96% – została ponownie otwarta, i wierzy, że jego silna obecność w branży delivery i cyfrowej predestynuje go do szybkiego odbicia po pandemii.

Większość budżetu zostanie przeznaczona na podstawowe pozycje menu i nowe usługi, takie jak rozwój cyfrowych zamówień i dostawa, niekoniecznie na innowacje. Rozważane są również modyfikacje portfolio w Stanach Zjednoczonych. 

CEO McDonald's Chris Kempczinski podkreśla, że budżet będzie tak planowany, żeby przygotować sieć na warunki recesji. Jego zdaniem to jej widmo stanowi dla konsumentów większe zmartwienie niż kwestie prozdrowotne. Sieć skupi się zatem na przystępności cenowej menu i wartościach w komunikacji marketingowej. 

Nowym działaniom i strategii przyświecać będzie zasada 3xD: delivery, drive-thru i digital. Sieć chce również wykorzystać insighty, które pozyskała podczas pandemii, a które umożliwią przetrwanie jej formatom. Najlepiej sprawdziły się m.in. zamówienia przez aplikację i kioski. 

Jak podkreślił CEO, McDonald's wyszedł z pandemii obronną ręką – wskaźniki satysfakcji konsumentów na 8 spośród 11 rynków są więcej niż zadowalające.

(Marketing Week)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,