M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Omnicom: spadek przychodów organicznych o 23% w II kwartale

( red. ) | 29 lipca 2020, 06:00

Zysk operacyjny spadł o 89%.

Globalne przychody organiczne grupy spadły o 23%, co jest odzwierciedleniem dużego wpływu pandemii koronawirusa na jej działalność. Wyniki Omnicomu w II kwartale br. są znacznie gorsze niż Publicis Groupe (spadek o 13%). Porównanie obu grup wypada na niekorzyść Omnicomu, zwłaszcza w Ameryce Północnej i w regionie Azji i Pacyfiku.

Holding Omnicom, będący właścicielem sieci agencji reklamowych DDB i BBDO, odnotował przychody w wysokości 2,8 mld dol. (2,4 mld funtów) za trzy miesiące do 30 czerwca br., co oznacza spadek o 25% rok do roku.
Zysk operacyjny spadł o 89%, do 62,5 mln dol., w porównaniu z 573,7 mln dol. w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Przychody organiczne z działalności reklamowej Omnicomu spadły o 27%. Podobnie jak konkurenci grupa może pochwalić się wzrostem w dziale opieki zdrowotnej – wyniósł on 3,2%. W Wielkiej Brytanii, gdzie firma jest właścicielem agencji Adam & Eve/DDB, Abbott Mead Vickers BBDO i OMD, odnotowano 24% spadek przychodów organicznych.

Omnicom przewiduje, że spadek przychodów będzie utrzymywał się do końca br.

(Campaign UK)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,