M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zespół z Synerise zwyciezcą Rakuten Data Challenge 2020

Paweł Piasecki | 31 lipca 2020, 06:00

Organizator konkursu to jedna z najbardziej znanych na świecie firm azjatyckich w segmencie e-commerce, nazywana często "japońskim Amazonem".

Podczas 42. konferencji skupiającej specjalistów z zakresu sztucznej inteligencji i przetwarzania danych International ACM SIGIR Conference on Research and Development in Information Retrieval, odbywającej się w Xi'an w Chinach, zespół z Synerise zwyciężył w dorocznym konkursie organizowanym przez firmę i instytut badawczy Rakuten. Rozwiązanie zostało przygotowane przez zespół kierowany przez Jacka Dąbrowskiego, w skład którego wchodzili Konrad Gołuchowski, Barbara Rychalska i Dominika Basaj. Polski zespół wykorzystał najnowsze osiągnięcia w dziedzinie sztucznej inteligencji, w tym swój autorski algorytm EMDE. Pozwala on reprezentować dane pochodzące z różnych źródeł (interakcje użytkowników, tekst, obraz, audio) we wspólnym, zunifikowanym formacie.

Działająca od 2013 r. firma Synerise, kierowana przez Jarosława Królewskiego, została wcześniej nagrodzona w wielu prestiżowych konkursach, w tym EY Accelerating Entrepreneurs (nagroda dla jednej z 30 najbardziej perspektywicznych globalnie spółek high tech na świecie) czy corocznych globalnych konkursach firmy Microsoft. "Potrafią zarejestrować każde zdarzenie w dowolnym kanale komunikacji z klientem, niezależnie od tego czy korzysta on z aplikacji mobilnej, czy robi zakupy w sklepie stacjonarnym" – tak polską spółkę chwalił CEO Microsoftu Satya Nadella. Wśród ponad 160 użytkowników platformy Synerise są Orange, Żabka, Carrefour i  mBank.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,