M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

W drugim kwartale sprzedaż Amazona istotnie wzrosła

( red. ) | 3 sierpnia 2020, 06:00

Sprzedaż Amazona wzrosła o 40%, do 88,9 mld dol. w drugim kwartale 2020 r.

Sprzedaż Amazona wzrosła o 40%, do 88,9 mld dol. w drugim kwartale 2020 r. Gigant internetowy wiąże to z lawinowym przejściem konsumentów na zakupy online w czasie pandemii.
Dochód operacyjny firmy wzrósł do 5,8 mld dol. w ciągu trzech miesięcy, do 30 czerwca, w porównaniu z 3,1 mld dol. w 2019 r., podczas gdy wydatki marketingowe wzrosły do ​​4,3 mld dol. Sprzedaż firm zewnętrznych rosła w ciągu kwartału szybciej niż sprzedaż własna Amazona.
Założyciel i dyrektor generalny Amazona, Jeff Bezos, określił ten okres jako nietypowy. Wskazał na 4 mld dol. wydane na koszty związane z COVID-19, w tym zakup sprzętu ochronnego, zwiększenie częstotliwości odkażania obiektów oraz wkład w wysokości 500 mln dol. na potrzeby zaopatrzenia pracowników pierwszej linii.
W tym okresie Amazon zwiększył swoje możliwości dostaw artykułów spożywczych o ponad 160%, a sprzedaż artykułów spożywczych w internecie potroiła się. Od marca Amazon utworzył ponad 175 tys. miejsc pracy i zainwestował 9 mld dol. w projekty kapitałowe związane z realizacją dostaw, transportem i działalnością Amazon Web Services (AWS).
Amazon oczekuje, że sprzedaż netto wzrośnie o 24%, do 33%, osiągając od 87 mld dol. do 93 mld dol. w trzecim kwartale 2020 r.

(Marketing Week)

Czytaj więcej na temat: , , , , ,