Zagranica

Nike z kampanią popandemiczną

Za motywującą produkcją stoi Wieden + Kennedy.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FWA4dDs0T7sM%22%7D
Firma Nike wystartowała z kampanią reklamową, za której kreację i realizację odpowiada Wieden + Kennedy Portland. Koncept opiera się na podziale ekranu, ukazując świat sportu sprzed pandemii i w jej trakcie. Głos narratorki (Megan Rapinoe) zapowiada, że zarówno sportowcy zawodowi, jak i amatorzy znajdą sposób na pokonanie obostrzeń związanych z pandemią, żeby móc ponownie jednoczyć widzów i pozwalać im wspólnie przeżywać emocje. Bohaterowie to 36 par sportowców – ukazano ich w ruchu, a przedłużeniem jednego ruchu jest nałożony obraz drugiego – bliźniaczego. W ten sposób spot nawiązuje do różnic czasowych, ale symbolicznie dotyka również zagadnienia równości płci i tematu rasizmu, który wstrząsnął Stanami Zjednoczonymi po śmierci George’a Floyda.
W kampanii “You Can’t Stop Us” wystąpili m.in. Megan Rapinoe, LeBron James, Naomi Osaka, Eliud Kipchoge, Caster Semenya, Cristiano Ronaldo, Giannis Antetokounmpo, Serena Williams, Colin Kaepernick i Kylian Mbappé.

(The Drum)