Zagranica

Channel 4, Sky i Tesco na czele konsorcjum brytyjskich marek przeciw dyskryminacji

Wystartowały rozległe działania komunikacyjne w Wielkiej Brytanii, których celem jest walka ze stereotypizacją w reklamie.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2F5cRYGYqFlvA%26feature%3Demb_title%22%7D
Channel 4, Sky i Tesco to jedne z 28 marek w Wielkiej Brytanii, które jednoczą siły, żeby walczyć ze szkodliwymi stereotypami i nierównością płci w reklamie. Na początku tygodnia w Wielkiej Brytanii otworzył się oddział Unstereotype Alliance – jako lokalny oddział ruchu powołanego po raz pierwszy przez ONZ Women w 2017 r. Ma na celu zabezpieczenie zobowiązań ponad 100 marek w zakresie dbałości o sprawiedliwą reprezentację grup mniejszościowych.
Członkami konsorcjum są również takie marki, jak Facebook, Sainsbury’s i Mars, przyjęto dwa strategiczne priorytety. Pierwszym z nich jest stosowanie podejścia przekrojowego w celu rozwiązania głęboko zakorzenionych nierówności w Wielkiej Brytanii, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet o różnych kolorach skóry. Drugim jest zajęcie się stereotypami w całej komunikacji, w tym w internecie, mediach społecznościowych i handlu elektronicznym. W monitorowaniu mediów pomagała firma Kantar.
Badania przeprowadzone przez Ebiquity i Channel 4 (badanie przeprowadzone we współpracy z YouGov) ujawniają poważny brak zróżnicowanej reprezentacji w reklamach w Wielkiej Brytanii – zgodnie z wynikami badania tylko 4% reklam przedstawia kobiety na stanowiskach kierowniczych. Dodatkowo stwierdzono, że tylko 3% reklam przedstawia kobiety jako inteligentne i tylko 1% jako zabawne. Tylko 3% reklam telewizyjnych przedstawia osoby ze społeczności LGBT +, a 2% przedstawia osoby niepełnosprawne.

(Marketing Week)