Channel 4, Sky i Tesco to jedne z 28 marek w Wielkiej Brytanii, które jednoczą siły, żeby walczyć ze szkodliwymi stereotypami i nierównością płci w reklamie. Na początku tygodnia w Wielkiej Brytanii otworzył się oddział Unstereotype Alliance – jako lokalny oddział ruchu powołanego po raz pierwszy przez ONZ Women w 2017 r. Ma na celu zabezpieczenie zobowiązań ponad 100 marek w zakresie dbałości o sprawiedliwą reprezentację grup mniejszościowych.
Członkami konsorcjum są również takie marki, jak Facebook, Sainsbury’s i Mars, przyjęto dwa strategiczne priorytety. Pierwszym z nich jest stosowanie podejścia przekrojowego w celu rozwiązania głęboko zakorzenionych nierówności w Wielkiej Brytanii, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet o różnych kolorach skóry. Drugim jest zajęcie się stereotypami w całej komunikacji, w tym w internecie, mediach społecznościowych i handlu elektronicznym. W monitorowaniu mediów pomagała firma Kantar.
Badania przeprowadzone przez Ebiquity i Channel 4 (badanie przeprowadzone we współpracy z YouGov) ujawniają poważny brak zróżnicowanej reprezentacji w reklamach w Wielkiej Brytanii – zgodnie z wynikami badania tylko 4% reklam przedstawia kobiety na stanowiskach kierowniczych. Dodatkowo stwierdzono, że tylko 3% reklam przedstawia kobiety jako inteligentne i tylko 1% jako zabawne. Tylko 3% reklam telewizyjnych przedstawia osoby ze społeczności LGBT +, a 2% przedstawia osoby niepełnosprawne.
(Marketing Week)