M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Rusza nabór do programu Facebook Accelerator dla branży handlowej

Paweł Piasecki | 5 sierpnia 2020, 06:00

Do 12-tygodniowego programu Facebook Accelerator: Commerce w całkowicie wirtualnym formacie zostanie wybranych 30 start-upów z regionu EMEA.

Program ma zapewnić wybranym start-upom wirtualne szkolenia, mentoring i wsparcie w czasach pandemii, a także umożliwi nawiązywanie współpracy z innymi firmami z regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Facebook nie obejmuje udziałów w spółkach biorących udział w programie. Po jego ukończeniu stają się one natomiast członkami globalnej sieci Facebook Accelerator i wymieniają się wiedzą z uczestnikami kolejnych edycji.

W najnowszej odsłonie programu wezmą udział start-upy, które pomagają rozwijać sprzedaż online w oparciu m.in. o sztuczną inteligencję czy rozszerzoną rzeczywistość. Jest on też adresowany do firm tworzących rozwiązania wypełniające lukę pomiędzy sprzedażą online i w sklepach stacjonarnych. Zostaną zaproszone do udziału w wirtualnych sesjach poświęconych przede wszystkim tematom produktowym i poznają partnerów z globalnej sieci Facebook Accelerator.

Już 42% polskich firm działających na tej platformie społecznościowej zadeklarowało, że sprzedaż online odpowiada za ponad jedną czwartą ich obrotów. - Według raportu “State of Small Business”, który przygotowaliśmy razem z Bankiem Światowym i OECD, aż 63% działających polskich firm na Facebooku odnotowało mniejsze obroty niż przed rokiem. Chociaż 64% z nich optymistycznie patrzy w przyszłość, to odbudowa i ożywienie gospodarcze nie będzie możliwe bez odpowiedzi na wyzwania, które przyniosła pandemia. Dlatego wspieranie nowych narzędzi cyfrowych, które ułatwiają małym i średnim firmom kontakt z klientami w nowych okolicznościach, ma dla nas obecnie szczególne znaczenie - mówi Jakub Turowski, szef zespołu ds. polityki publicznej Facebooka w Polsce.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,