Kraj

Lavazza wprowadza grę reklamową

Na platformie Gamindo dostępna jest gra "Coffee Defenders, a Path from Coca to Coffee" inspirowana filmem dokumentalnym.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FPJVn_zwaREo%22%7D
“Coffee Defenders, a Path from Coca to Coffee” to pierwsza gra reklamowa Lavazzy dostępna na platformie Gamindo. Jej celem jest zebranie funduszy na wsparcie społeczności uprawiającej kawę w regionie Meta w Kolumbii. Gra jest inspirowana filmem dokumentalnym o tej samej nazwie, wyprodukowanym przez firmę i dostępnym na platformie streamingowej Amazon Prime Video we Włoszech, USA i Wielkiej Brytanii. Dokument opowiada prawdziwą historię Johany, młodej Kolumbijki, która straciła wszystko podczas konfliktu zbrojnego z partyzantami FARC, ale zdołała odzyskać kontrolę nad własnym życiem i życiem sześciorga swoich dzieci i poprawiła swoja sytuację dzięki uprawie kawy. 
Gra pozwala użytkownikom zbierać kamienie szlachetne, z których każdy wnosi jeden euro do kwoty, jaką Fundacja Lavazza prześle Carcafè, jej wieloletniemu partnerowi w projektach zrównoważonego rozwoju w regionie Meta, który wspiera tamtejszych małych plantatorów kawy.
Bohaterami wyzwania w grze reklamowej są nasiona kawy, które, podobnie jak Johana w filmie dokumentalnym “Coffee Defenders, a Path from Coca to Coffee”, gracze muszą donieść do celu po pełnej przeszkód trasie. W ten sposób roślina staje się symbolem odrodzenia, jakie nastąpiło w Centrum Rolniczym Cartago w Kostaryce.
– Decyzja o rozpoczęciu eksploracji świata gier za pomocą tego narzędzia pozwala nam z jednej strony wypróbować nowe formy bezpośredniego zaangażowania użytkowników, a z drugiej wprowadzić młodych odbiorców w prace Fundacji Lavazza nad poprawą społeczno-ekonomicznych warunków wspólnot produkujących kawę – powiedział Lorenzo Giorda, globalny szef marketingu cyfrowego w Lavazzy.

W 2013 r. Rząd Kolumbii przekazał rodzinom rolniczym w regionie Meta (z podobnej wywodziła się Johana), ziemię, na której wcześniej uprawiano nielegalne uprawy. Fundacja Lavazza od lat działa w tym regionie, w ramach programu zrównoważonego rozwoju, który poprawił już warunki społeczne-ekonomiczne ponad stu z tych rodzin. Fundacja pomogła im przywrócić do życia plantacje kawy, sadząc ponad milion krzewów kawy i szkoląc społeczność ze stosowania dobrych praktyk i technik rolniczych w celu zwalczania skutków zmiany klimatu.
“Coffee Defenders, a path from coca to coffee” to część projektu Lavazza “Coffee Defenders”, inicjatywy, która czerpie inspirację z historii producentów kawy, którzy skorzystali z projektów promowanych przez Fundację i ma na celu zwiększenie świadomości na temat zrównoważonego rozwoju wśród „społeczności kawowej”, złożonej z ludzi kochających produkty rolne, które są szczególnie wrażliwe na skutki zmian klimatycznych.