Kraj

Carrefour kontynuuje akcję ochrony pszczół w miastach

Carrefour wspiera inicjatywę poprzez przekazanie części pieniędzy pochodzących ze sprzedaży limitowanej edycji zeszytów "Let it bee".

Celem projektu “Pszczele hotele”, prowadzonego przez sieć od 2016 r., jest pomoc w ochronie pszczół w środowisku zurbanizowanym, jak również wzmocnienie świadomości społecznej dotyczącej ochrony bioróżnorodności i miejskiego pszczelarstwa. W tym roku Carrefour wspiera dodatkowo swoją inicjatywę poprzez przekazanie części pieniędzy pochodzących ze sprzedaży limitowanej edycji zeszytów “Let it bee”.

8 sierpnia obchodzimy w Polsce Wielki Dzień Pszczół. Z tej okazji sieć wsparła budowę hoteli dla pszczół akcją marketingową. W jej ramach 5% z każdorazowego zakupu zeszytów szkolnych linii “Let it bee” marki Herlitz – wykonanych w 100% z recyklingu i dostępnych w hiper- i supermarketach Carrefour – jest przekazywana na ule dla pszczół.

Ochrona bioróżnorodności to jeden z filarów strategii CSR realizowanej przez Carrefour. Od momentu zainicjowania projektu “Pszczele hotele” na dachach budynków w 12 lokalizacjach, w których znajdują się sklepy Carrefour, zainstalowano 33 ule dla owadów żyjących w miastach. Dzięki działaniom Carrefour wiele miejskich pszczół znalazło schronienie na wypadek niekorzystnych warunków pogodowych, mogą też bezpiecznie funkcjonować w wielkich miastach. Ponadto Carrefour poprzez realizację projektu wzmacnia świadomość społeczną w zakresie miejskiego pszczelarstwa oraz konieczności ochrony bioróżnorodności. Patronem inicjatywy jest Centrum UNEP/GRID Warszawa. Sieć “Pszczelich hoteli” rozwijana jest w partnerstwie z firmą Pszczelarz Kozacki.