Kraj

III kwartał 2005 r. o prawie 30 proc. lepszy niż III kwartał 2004 wg raportu IGRZ

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) przedstawiła dane o wielkości sprzedaży za III kwartał br. Z wynikiem 121 mln zł trzeci...

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) przedstawiła dane o wielkości sprzedaży za III kwartał br. Z wynikiem 121 mln zł trzeci kwartał okazał się dla branży lepszy niż pierwszy (95 mln zł), ale słabszy niż drugi (130 mln zł). Od lipca do września br. największe firmy outdoorowe zarobiły o 30 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Ranking najsilniej promowanych kategorii w III kwartale br. otwierają kampanie polityczne z wynikiem 16,1 mln zł. Za nimi plasują się sieci handlowe (15,6 mln zł), a następnie systemy telefonii komórkowej – na kampanie outdoorowe produktów z tej kategorii reklamodawcy wydali 15,3 mln zł. Branża sukcesywnie traci reklamodawców z kategorii motoryzacja – w trzecim kwartale na reklamę samochodów na nośnikach reklamy zewnętrznej przeznaczono 3,9 mln zł. Trzeci kwartał był więc niemal trzy razy gorszy niż pierwszy – od stycznia do marca na kampanie samochodów wydano 9,8 mln zł. Suma wydatków z trzech pierwszych kwartałów tego roku – 345,5 mln zł – oznacza 24-proc. wzrost wobec analogicznego okresu ub.r. Raport IGRZ dotyczy kwot netto i obejmuje dane ze spółek: AMS SA, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Stroer Out of Home Media oraz News Outdoor Poland, a także Gigaboard Polska, Mini Media/Publiprox oraz Business Consulting. (JN)