M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

IGRZ: Sprzedaż w II kwartale 2020 r. niższa o 71%

Katarzyna Kacprzak | 17 sierpnia 2020, 06:00

Wielkość sprzedaży reklamy tranzytowej wyniosła ponad 2,5 mln zł i była niższa o 80,5%. Sprzedaż DOOH wyniosła ponad 5,4 mln zł i była niższa o 67%.

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) przedstawiła informację dotyczącą wielkości rynku OOH w Polsce w II kwartale 2020 r. Dane zostały przygotowane we współpracy z domem mediowym Starcom.

Wielkość sprzedaży na rynku reklamy zewnętrznej w Polsce w trzech segmentach rynku reklamy zewnętrznej (klasyczne OOH, reklama tranzytowa, reklama DOOH) zamknęła się kwotą w wysokości blisko 46,5 mln zł i była dla tej samej bazy firm niższa niż w drugim kwartale 2019 r. o ponad 71%. Wielkość sprzedaży klasycznego outdooru wyniosła ponad 38,6 mln zł i była niższa w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego o ponad 70%. Wielkość sprzedaży reklamy tranzytowej wyniosła ponad 2,5 mln zł i była niższa o 80,5%. Sprzedaż DOOH wyniosła ponad 5,4 mln zł i była niższa o 67%.

W kwietniu zarówno ruch samochodowy, jak i pieszy spadł w największych miastach i aglomeracjach o blisko 80%, a przy głównych szlakach komunikacyjnych między dużymi miastami o ponad 60%. Wraz z uwalnianiem od maja działań gospodarczych i części usług wracał dość szybko do normalnego poziomu i pod koniec maja osiągnął już 70%-80% stanu sprzed pandemii.Jedynie wskaźniki dla komunikacji miejskiej rosły wolniej ze względu na obostrzenia związane z możliwą liczbą przewożonych pasażerów. Dlatego nie wszystkie akcje promocyjne i reklamowe zaplanowane w II kw. na nośnikach OOH zostały ostatecznie w pełni odwołane lub przeniesione na okresy późniejsze. Niektóre marki wykorzystały maj i czerwiec do włączenia się w proces uświadamiania społeczeństwa o zagrożeniach z tytułu COVID-19 oraz promowania własnych działań, np. PKN Orlen.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,