Zagranica

Epic Games parodiuje spot Apple [wideo]

To dalszy ciąg sporu producenta "Fortnite" z Apple i Google o opłaty za udostępnianie gry w App Store i Google Play.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FeuiSHuaw6Q4%26feature%3Demb_logo%22%7D
Firmy Apple i Google usunęły “Fortnite” ze swoich sklepów z aplikacjami, oskarżając producenta gry, Epic Games, o naruszenie wytycznych dotyczących płatności w aplikacji. Firma należąca do chińskiego holdingu Tencent chciała uniknąć płacenia prowizji dla właścicieli App Store i Google Play i skłonić użytkowników do dokonywania płatności bezpośrednio na rzecz Epic Games.

W animowanym remake’u kultowej reklamy Apple “1984” (odwołującej się do słynnej antytotalitarnej powieści George’a Orwella) Epic Games twierdzi, że “rzuciło wyzwanie monopolowi AppStore, a w odwecie Apple blokuje »Fortnite« na miliardzie urządzeń”. Posługując się hashtagiem #FreeFortnite, producent gry wzywa użytkowników do “dołączenia do walki, aby rok 2020 nie stał się 1984”.

Firma Epic Games podjęła równocześnie kroki prawne przeciw Apple, składając pozew o wydanie sądowego nakazu uniemożliwiającego gigantowi usunięcie aplikacji z App Store. “Usunięcie »Fortnite« to kolejny przykład tego, jak Apple wykorzystuje swoją ogromną potęgę w celu narzucenia nieuzasadnionych ograniczeń i bezprawnego utrzymania stuprocentowego monopolu na rynku przetwarzania płatności w aplikacjach iOS” – napisała firma w oświadczeniu. Spotkało się ono z pozytywną reakcją m.in. ze strony Spotify, również zaniepokojonego monopolistycznymi zakusami gigantów technologicznych. Google twierdzi, że z chęcią podejmie rozmowy na temat przywrócenia “Fortnite” do Google Play.