M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

GfK: pandemia zmienia obraz konsumenta

Katarzyna Woźniak | 19 sierpnia 2020, 06:00

Jak wykazał raport "TrendKey w koronie", dotychczasowe zachowania i przyzwyczajenia konsumentów zmieniają się szybciej.

GfK Polonia sprawdziła, czy i w jakim stopniu ostatnie miesiące wpłynęły na kluczowe wartości i trendy konsumenckie. Jak wykazał raport "TrendKey w koronie”, dotychczasowe zachowania i przyzwyczajenia konsumentów zmieniają się błyskawicznie.
Według najnowszego raportu GfK dominujący trend konsumencki, tj. trend wymagającej konsumpcji (ang. discerning consumption), wciąż utrzymuje się na wiodącej pozycji. Dotyczy on osób, które po kupowanych produktach spodziewają się, że będą idealnie odpowiadały na ich potrzeby, spełniając przy tym wysokie standardy w zakresie jakości.
W ostatnich miesiącach znacznie wzrosło znaczenie trendów troski o środowisko (ang. eco-conscience) i poszukiwania bezpieczeństwa (ang. seeking safety), które od czasu pandemii przesunęły się odpowiednio o cztery i dwie pozycje wyżej w rankingu.
Widmo kryzysu i ryzyko upadku wielu producentów sprawiają, że konsumenci z coraz większą uwagą starają się wybierać produkty polskiego pochodzenia, wspierając tym samym rodzimy biznes. Jak wynika z raportu GfK "CoronaMood”, dziś takie deklaracje składa 46% Polaków, co stanowi wzrost o 5 pkt proc. w stosunku do wyników z kwietnia 2019 r. Jednocześnie najważniejszym czynnikiem wyboru produktów pozostaje naturalność, na którą wskazało aż 54% badanych. Dla blisko 40% konsumentów kluczowym aspektem wyboru pozostają także zdrowe i ekologiczne produkty.
Według badania GfK "CoronaMood” 37% Polaków przekonało się do zakupów online i będzie korzystać z tego rozwiązania częściej niż kiedyś.
Bezpieczeństwo nadal jest ważne, ale Polacy zaczynają je interpretować jako szybkość dokonania zakupów. W sklepach stacjonarnych i online rosną również oczekiwania związane z darmowym i błyskawicznym dowozem produktów do domu. Dla obu kanałów niezwykle ważna jest także dostępność różnych metod płatności.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,