Kraj

Media Strategy realizuje kolejny etap TV Price Pool Audit w Europie Środkowej

Firma audytorska Media Strategy działająca w Czechach, na Słowacji, Węgrzech i w Polsce zakończyła ostatnią falę badania TV Price Pool...

Firma audytorska Media Strategy działająca w Czechach, na Słowacji, Węgrzech i w Polsce zakończyła ostatnią falę badania TV Price Pool Audit (TV PPA) na rynku węgierskim. Badanie objęło pierwsze dziewięć miesięcy br. Wydatki klietów Media Strategy na Węgrzech na reklamę telewizyjną stanowią ponad 50 proc. wszystkich wydatków w tym medium. Jednocześnie badanie prowadzone jest także w Polsce i Czechach. Na tych rynkach jest ono na etapie zbierania i przetwarzania danych za okres styczeń-sierpień 2005 r. Jak mówi Jaroslav Kovarik, CEO Media Strategy CEE, zapowiedział, że klienci firmy w Czechach i w Polsce otrzymają wyniki TV PPA jeszcze przed negocjacjami z mediami na przyszły rok. W Polsce Media Strategy zrealizowało już pierwszą falę, która dotyczyła wydatków telewizyjnych w 2004 r. TV PPA daje możliwość wyliczenia tzw. benchmarków cenowych w telewizji dla różnych grup docelowych, w tym przede wszystkim podstawowej grupy zakupowej, jaką jest 16-49. Dane są grupowane według budżetów reklamowych w poszczególnych stacjach telewizyjnych. Firma współpracuje w Polsce z kilkunastoma klientami. W ostatnim czasie ze stanowiska managing directora Media Strategy Warsaw odszedł Konrad Serafin. Kovarik zapowiedział, że nowa osoba na tym stanowisku rozpocznie pracę na początku listopada br. (PR)