M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Glovo podsumowało pierwszy rok na polskim rynku

Paweł Piasecki | 24 sierpnia 2020, 06:00

Hiszpańska aplikacja oferująca dostawy jedzenia do domu jest obecna w 32 miastach i współpracuje z ponad 3,7 tys. lokali gastronomicznych.

Aplikacja Glovo, konkurująca m.in. z Uber Eats i Pyszne.pl, zanotowała w Polsce ponad milion pobrań. W ub.r. Glovo przejęło od AmRest markę Pizza Portal, która w br. ostatecznie znikła z polskiego rynku po 10 latach działalności. Średni czas dostawy zamówienia w Polsce – jak podaje Glovo – to 36 minut. O tym, jak ważny dla spółki jest polski rynek, świadczy m.in. uruchomienie już w rok po debiucie na naszym rynku centrum technologicznego w Warszawie (drugiego w Europie, po siedzibie głównej w Barcelonie), w którym znalazło zatrudnienie 30 osób. Do końca br. Glovo planuje zatrudnienie w Polsce kolejnych 20 osób.

Z badania „Jedzenie i zakupy z dostawą do domu” przeprowadzonego w lipcu br. przez SW Research dla Glovo wynika, że prawie 90% Polaków zamawia jedzenie z dostawą do domu czy biura, a konsumenci do 34 lat robią to co najmniej raz w tygodniu. 

Hiszpański agregator założony w 2015 r. prowadzi działalność w 22 krajach na obszarze Europy, Afryki i Ameryki Łacińskiej. Globalnie ma 5,5 mln użytkowników oraz 16 tys. punktów partnerskich. Firma zatrudnia ponad 1200 pracowników, z czego ponad 400 w centrali w Barcelonie, a kolejne 50 tys. osób współpracuje z platformą zarobkowo. Serwis daje również możliwość zamawiania towarów ze sklepów, leków z apteki oraz oferuje ekspresowe usługi kurierskie.

– Obecnie 80% zamówień w Polsce dotyczy jedzenia [z lokali gastronomicznych – przyp. red.], ale widzimy ogromny potencjał w rozwoju pozostałych usług. Już teraz zauważamy rosnące zainteresowanie zakupami spożywczymi w Biedronce, Carrefourze czy Auchan, który niedawno dołączył do naszej sieci – mówi Maria Raszdorf, marketing manager w Glovo.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,