M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Knorr i ProVeg we wspólnej akcji

Katarzyna Woźniak | 25 sierpnia 2020, 06:00

Kampania jest adresowana do dzieci w wieku szkolnym. Ma dotrzeć do 100 tys. odbiorców.

Marka Knorr z portfolio Unilevera wraz z ProVeg Polska startuje z ogólnopolską akcją, której celem jest edukacja najmłodszych w obszarze zdrowego i zbilansowanego jedzenia.
Według raportu "Polska na talerzu 2019" aż 89% gospodarstw domowych wybiera na co dzień tradycyjną, polską kuchnię. Polacy jedzą przy tym bardzo monotematycznie (dania tłuste, mięsne, mało warzyw). ProVeg i Knorr zainicjowali kampanię edukacyjną "PrzyGotujmy lepszy świat", skierowaną do uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. W ramach kampanii opracowane zostały scenariusze lekcji szkolnych oraz ruszyły zapisy do programu dającego najaktywniejszym szkołom i klasom możliwość zdobycia atrakcyjnych nagród.  
Z raportu Ipsosu "Trendy w zwyczajach żywieniowych Polaków” wynika, że 34% rodziców dzieci w wieku od 3 do 8 lat nie jest pewna, jakie jedzenie jest dla ich pociech odpowiednie. W konsekwencji napoje gazowane oraz słodycze stanowią obecnie od 7 do 12% wydatków wszystkich gospodarstw domowych na żywność. Dodatkowo, według raportu GfK Polonia "Junior Shopper 2018”, co trzecie dziecko będąc z rodzicami na zakupach, nalega na kupno produktu, na który aktualnie ma ochotę. Są to głównie słodycze i lody. Około 85% rodziców ulega dzieciom i dokonuje zakupu niezdrowych produktów.
W ramach kampanii powstały interaktywne lekcje spełniające wymogi programowe MEN, przygotowane przez specjalistów we współpracy z nauczycielami. Gotowe lekcje, dostosowane do wieku uczniów, w sposób teoretyczny i praktyczny mają pomagać dzieciom zrozumieć zależności pomiędzy dietą a kondycją naszej planety, zobrazują również potrzeby i problemy Ziemi.
Działaniom edukacyjnym Knorra i ProVeg w szkołach towarzyszyć będzie także konkurs z nagrodami. Szkoły, które chcą przystąpić do programu, powinny dokonać rejestracji na stronie Przygotujmylepszyswiat.pl do 30 września 2020 r. włącznie. Od 1 października do 31 marca będą mogły zbierać punkty przyznawane za prowadzenie lekcji na podstawie scenariuszy, przesyłanie zdjęć posiłków przygotowywanych przez dzieci oraz za wypełnienie ankiety na temat nawyków żywieniowych. Pierwsze 1000 szkół, które przystąpi do programu, otrzyma pakiet startowy w postaci kolorowych plansz edukacyjnych oraz zestawu ziaren do hodowli roślin.
Za kreację i realizację akcji odpowiada AdValue, za obsługę komunikacyjną projektu – Made in PR.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,