Zagranica

Hearts & Science i Zenith zwycięzcami przetargu mediowego koncernu Reckitt Benckiser na rynku amerykańskim

Hearts & Science z grupy Omnicom zajmie się markami żywności dla niemowląt, a Zenith (Publicis Media) - markami z obszaru zdrowia i higieny.

Rozstrzygnięty właśnie przetarg koncernu Reckitt Benckiser na planowanie i zakup mediów w Stanach Zjednoczonych trwał od lutego br. Budżetem mediowym giganta podzieliły się dwie agencje – Hearts & Science (Omnicom) i Zenith (Publicis). Tej drugiej, broniącej budżetu, przypadły kluczowe marki, takie jak Finish, Lysol, Calgon, Air Wick, Woolite, Dettol, Scholl, Mucinex, Durex i Veet. Hearts & Science zajmie się markami żywności dla niemowląt Enfamil i Nutramigen.

Według szacunków COMvergence Reckitt Benckiser wydał 1,8 mld dol. na mierzalne media na całym świecie w 2019 r. i 290 mln dol. w samych Stanach Zjednoczonych.

(AdAge.com)