M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wpływy reklamowe Polsatu niższe o 100 mln zł

Maciej Burlikowski | 28 sierpnia 2020, 06:00

Ale nadawca twierdzi, że sytuacja się poprawia.

Przez epidemię koronawirusa (COVID-19) i związany z nią lockdown (nakaz pozostawania w domach, ograniczenia w handlu) wiele dużych firm znacznie ograniczyło albo wręcz wstrzymało nakłady na reklamy. W efekcie tego Telewizja Polsat, największy w kraju nadawca telewizyjny (37 kanałów), straciła ponad 100 mln zł wpływów reklamowych.
Jej przychody z reklam telewizyjnych wyniosły w drugim kwartale br. 213 mln zł, o 34,5% niż rok temu (32 mln zł). W pierwszych trzech miesiącach tego roku nadawca miał 263 mln zł wpływów z reklam, o 3% mniej niż w analogicznym okresie ub.r.
Cały rynek reklamy telewizyjnej w II kwartale br. zmalał o 35%, a w całej pierwszej połowie roku - o 21%.

Mirosław Błaszczyk, prezes grupy Cyfrowego Polsatu, w skład której wchodzi Telewizja Polsat, wskazuje, że telewizja i internet okazały się mediami reklamowymi i tak najbardziej odpornymi na turbulencje wywołane COVID-19, a perspektywy trzeciego kwartału br. wydają się znacznie poprawiać.

Czytaj więcej na temat: , , ,