M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Pandemia osłabiła Pocztę Polską na rynku e-commerce, wzmocniła InPost i DPD

Paweł Piasecki | 28 sierpnia 2020, 06:00

To wynik badania firmy fulfillmentowej Imker na temat metod dostawy preferowanych przez e-konsumentów.

Z danych dotyczących ponad 180 tys. zamówień w 150 sklepach wynika, że do marca 2020 Poczta Polska była niekwestionowanym liderem wśród kupujących. Pandemia zrewidowała jednak potrzeby klientów i możliwości Poczty. Na popularności zyskały Paczkomaty InPost (m.in. za sprawą usługi bezdotykowego nadawania przesyłek) oraz kurier DPD.

Gdy kurier DPD, Kurier48 i Paczkomaty InPost są w tej samej cenie, aż 55% kupujących woli odebrać paczkę z paczkomatu, niż czekać na kuriera. Drugim najpopularniejszym wyborem jest Poczta Polska (30,9%), a trzecim kurier DPD (13,9%).
 
Sklepy internetowe obsługiwane przez Imker oferują zazwyczaj co najmniej trzy sposoby wysyłki. Klientom, którzy nie lubią przepłacać, sklepy oferują zazwyczaj dwa sposoby doręczenia przesyłek: Paczka w Ruchu oraz Poczta Polska. Paczkomaty InPost cieszą się popularnością wśród osób, które chcą samodzielnie decydować o tym, kiedy i skąd odbiorą paczkę.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,