M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Carrefour umacnia się w Hiszpanii

Magdalena Weiss | 1 września 2020, 06:00

Francuski gigant kupił 172 supermarkety w Andaluzji i Madrycie.

Na początku drugiej połowy sierpnia francuska sieć Carrefour, która jest największym szyldem na Starym Kontynencie (większym detalistą jest Grupa Schwarz, ale ona prowadzi dwie sieci), przejęła 172 sklepy sieci Supersol, czyli niemal wszystkie (Supersol podaje na swojej stronie internetowej, że ma ponad 180 placówek). Koszt transakcji wyniósł 78 mln euro.

Supermarkety zlokalizowane są głównie w dużych miastach Andaluzji (Sewilli, Maladze, Kadyksie) oraz w regionie Madrytu, a w ubiegłym roku miały około 450 mln euro obrotów. Mają zostać zamienione na trzy formaty: Carrefour Express (sklepy convenience), Carrefour Market (supermarkety) oraz Supeco. Dzięki przejęciu Carrefour chce również rozwijać swoją działalność w zakresie handlu elektronicznego, ponieważ sklepy mogłyby stać się punktami odbioru lub dostaw online.

Dzięki transakcji Francuzi umocnią swoją pozycję wicelidera hiszpańskiego rynku (liderem jest Mercadona z 1640 sklepami).

– W ten sposób Carrefour umocni swoją pozycję w Hiszpanii, dywersyfikując sieć sklepów i wzmacniając swoją obecność w formatach wzrostowych, zgodnie ze strategią będącą podstawą planu transformacji Carrefour 2022 – komentuje detalista w komunikacie. – Przekształcone sklepy otrzymają korzystniejsze warunki zakupów, a grupa zwiększy gęstość sprzedaży i zoptymalizuje strukturę kosztów. Transakcja podlega zwyczajowym warunkom i ma zostać sfinalizowana na początku 2021 r. – dodano.

Zdjęcie: Shutterstock

Czytaj więcej na temat: , , ,