M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Facebook i Google w sporze z urzędem ochrony konkurencji w Australii

( red. ) | 2 września 2020, 06:00

Nowe prawo, które chce wdrożyć Australian Competition and Consumer Commission, wymagałoby od gigantów internetowych ponoszenia opłat na rzecz serwisów informacyjnych za udostępniane treści.

Australijski organ regulacyjny chce, by Facebook i Google płaciły za treści udostępniane za pośrednictwem  serwisów informacyjnych. W sierpniu Google ostrzegł, że w rezultacie jego usługi wyszukiwania mogą być „radykalnie gorsze”. W odpowiedzi na zapowiadane regulacje Facebook szykuje się do zablokowania użytkownikom platformy społecznościowej oraz Instagrama możliwości dzielenia się wiadomościami z zewnętrznych serwisów informacyjnych.

Zdaniem prezesa ACCC Roda Simsa nowe prawo ma na celu wyłącznie zagwarantowanie uczciwości i przejrzystości w relacjach Facebooka i Google'a z australijskimi mediami informacyjnymi. Jednak w poście na blogu dyrektor zarządzający Facebooka w Australii i Nowej Zelandii Will Easton stwierdził, że projekt ustawy "wyrządzi szkody tym właśnie mediom, które rząd stara się chronić”. Uważa on, że nowe przepisy zmuszają Facebooka do płacenia za treści, które wydawcy dobrowolnie umieszczają na platformie, aby generować ruch z powrotem na swoje strony internetowe.

Easton podaje, że w ciągu pierwszych pięciu miesięcy br. użytkownicy Facebooka klikali 2,3 mld razy na linki prowadzące do australijskich serwisów informacyjnych, co jego zdaniem było warte łącznie około 200 mln dol. australijskich (148 mln dol.).

(BBC.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,