M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Persil przypomina, że brud jest dobry

Katarzyna Woźniak | 8 września 2020, 06:00

Startuje rozległa kampania marki zorientowana na komunikat o ekologii.

Jedna z flagowych marek z portfolio Unilever – Persil – wystartowała z kampanią "Dirt is Good". Prace nad kampanią koordynuje Tati Lindenberg, wiceprezes firmy ds. segmentu home care.
Platforma "Dirt is Good" funkcjonuje w Unileverze od 12 lat. Do tej pory zrealizowała wiele projektów, które zasięgiem obejmują nie tylko wszystkie media, ale też wszystkie kontynenty. Od 2008 r. narracja platform łączy również komunikat o szybkim usuwaniu plam z informacjami dotyczącymi ekologii.
Jak przekonują analitycy, slogan "Dirt is Good" pomógł przekształcić Persil w jedną z najpotężniejszych marek Unilevera na świecie (jej globalna wartość szacowana jest na 3 mld dol.). W ostatnich miesiącach Unilever obiecał wydać miliard euro na zmianę w procesie produkcji swoich środków do prania i czyszczenia, aby maksymalnie zmniejszyć ślad węglowy.
W ramach programu Clean Future butelki Persil nadają się teraz w 100% do recyklingu i są wykonane w 50% z przetworzonego plastiku.
Marka zamierza również pozyskiwać 100% węgla w swoich recepturach produktów do prania i prania ze źródeł odnawialnych lub pochodzących z recyklingu do 2030 r.
Po przeprowadzeniu pewnych badań na początku tego roku wraz z agencją kreatywną MullenLowe Persil zdał sobie sprawę, że komunikat o beztroskim brudzeniu się współcześnie nie wystarczy. Jak podkreślają analitycy, głos Grety Thunberg był zbyt istotny, żeby go zbagatelizować – młodzi mają również dostać głos w reklamie. Teraz Persil zmienia swoje hasło przewodnie z "Dirt is Good" na "Dirt for Good", żeby podkreślić znaczenie długofalowych zmian w swojej strategii komunikacji i działań ekologicznych.
W ramach promocji działań Persil stworzył serię 70 filmów 10-sekundowych.
Dzięki serii materiałów, od 10-sekundowych ujęć produktów do 70 filmów z bohaterami, kampania będzie transmitowana w telewizji, VoD, będzie miała swoje odsłony na OOH, w mediach społecznościowych i na 40 rynkach, na których obecna jest marka przez pozostałą część roku.
Za zakup i planowanie mediów odpowiada Mindshare. Zdjęcia były wykonywane w sposób przyjazny dla środowiska, a przy realizacji zdjęć pracowało sześciu operatorów z całego świata.
W dalszych planach marka stawia sobie za cel zaangażować w działania dla planety 10 mln młodych ekologów.

(The Drum)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,