M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Startuje kampania, której celem jest zwiększenie frekwencji w kinach

Katarzyna Woźniak | 8 września 2020, 06:00

Przedstawiciele branży kinowej łączą siły i startują ze wspólną akcją "Kino to emocje".

W miniony weekend wystartowała kampania społeczna pod hasłem "Kino to emocje”. W ramach projektu, który ma zachęcić do powrotu do kin, widzowie zobaczą pełne emocji spoty z udziałem Joanny Kulig i Marcina Dorocińskiego, w których aktorzy przypomną o wyjątkowej roli kina. Kampania, której patronem jest Polski Instytut Sztuki Filmowej, jest wspólną inicjatywą sieci: Cinema City, Helios, Multikino, oraz kin studyjnych i lokalnych z całej Polski. Wsparcia udzielili także: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polska Gildia Producentów oraz Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych.
Do momentu wybuchu pandemii kino było jedną z najważniejszych rozrywek Polaków: w 2019 r. w polskich kinach sprzedano ponad 60,2 mln biletów. Rok 2020 zapowiadał się podobnie, jednak czasowe zamknięcie kin i istniejące obostrzenia znacznie wpływają na frekwencję. 
Żeby przypomnieć, jak ważną rolę społeczną pełni kino, branża zjednoczyła siły i wystartowała z kampanią w kinach, telewizji i internecie. Głównym elementem kampanii będą spoty z udziałem Joanny Kulig i Marcina Dorocińskiego.
Oprócz emisji spotów przewidziano także szereg działań w mediach społecznościowych, m.in. aktywności z aktorkami i aktorami za pośrednictwem ich kanałów. Wszystkie elementy łączyć będzie wspólny hashtag: #ChodźDoKina.
Autorem konceptu kreatywnego kampanii i scenariuszy filmów jest agencja 180heartbeats + Jung v. Matt. Spoty wyreżyserował Marek Dawid, a za ich produkcję odpowiada Polska Gildia Producentów. Działania PR realizuje Monday, agencja komunikacji zintegrowanej. Patronami medialnymi kampanii są: Telewizja Polska, Radio Zet, Telewizja Polsat, Canal+, TVN, Wirtualna Polska, Filmweb, Onet, Gazeta.pl i Interia.pl.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,