Kraj

Coca-Cola podsumowuje działania CSR

Gigant napojowy wymienia swoje osiągnięcia i spełnione zobowiązania w 2019 r.

Coca-Cola opublikowała raport zrównoważonego rozwoju za rok 2019, w którym podsumowuje najważniejsze osiągnięcia spółek systemu Coca-Cola w Polsce. Firma podkreśla, że w minionym roku położyła szczególny nacisk na działania na rzecz środowiska naturalnego, wsparcie młodych oraz kobiet, jak również inwestycje w polskie start-upy. W Polsce Coca-Cola zatrudnia ponad 2 tys. osób, zaś jej wkład w krajową gospodarkę to 2,95 mld zł rocznie – 0,16% polskiego PKB.
W 2019 r. firma zabrała i poddała recyklingowi prawie 60% opakowań, które trafiły do konsumentów. Coca-Cola zaznacza też, że blisko 50% energii elektrycznej wykorzystanej przez firmę w 2019 r. pochodziło z odnawialnych źródeł energii; ponad 34 tony surowców miały zebrać do tej pory recyklomaty, które firma postawiła w dziesięciu lokalizacjach w Warszawie. W ramach konkursu “Świat bez odpadów – recyklomat w twojej gminie” firma przekaże kolejne siedem recyklomatów gminom w całej Polsce.
Biuro prasowe podaje też, że Coca-Cola przekazała swoim klientom ponad 6,5 tys. energooszczędnych lodówek, na miejsce tych, których cykl życia dobiegł końca. Dzięki temu zaoszczędziła energię, jaką wytwarza średnio 57 tys. żarówek o mocy 60W, świecących przez cały rok.
Coca-Cola zaznacza też, że 400 tys. kobiet w Polsce zostało przeszkolonych w ramach programu “Sukces to ja”, we współpracy firmy z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką, a ponad 100 tys. młodych osób skorzystało z kolei w 2019 r. z platformy edukacyjnej YEP. Raport podkreśla też, że 200 tys. zł to grant, który otrzymały start-upy działające na rzecz zrównoważonego rozwoju w ramach programu akceleracji MIT Enterprise Forum CEE, do którego firma dołączyła w 2019 r.
W latach 2010-2020 Coca-Cola przeznaczyła na inwestycje w Polsce 1 mld zł, a 92% produktów sprzedawanych przez Coca-Cola w Polsce jest produkowanych w naszym kraju. 1,325 mld zł firma odprowadza rocznie do budżetu państwa. Coca-Cola wprowadzała również szereg zmian w portfolio produktów. Ponad 1/3 z nich stanowiły w 2019 r. napoje o obniżonej lub zerowej zawartości cukru. Firma zobowiązała się, że do 2025 r. zamierza zmniejszyć kaloryczność o 25% na 100 ml bezalkoholowych napojów gazowanych.