Kraj

BMW konsoliduje europejski budżet marketingowy w MediaMonks

W rosterze znajdą się jeszcze Serviceplan (technologia i dane) oraz Berylls Strategy Advisors (transformacja cyfrowa). Te agencje stworzą specjalny team pod nazwą Engine.

Grupa BMW zdecydowała powierzyć swój budżet marketingowy dla marek BMW i Mini agencji MediaMonks. Ta należy do S4 Capital, firmy Martina Sorrella, byłego szefa WPP. Decyzja BMW dotyczy rynków europejskich. Łącznie w rosterze BMW znajdą się trzy agencje, lecz MediaMonks będzie sterować całością działań, w tym kreatywnych i produkcyjnych. Do grona tych trzech agencji wejdą jeszcze Serviceplan (technologia i dane) oraz Berylls Strategy Advisors (transformacja cyfrowa). Te agencje stworzą specjalny team pod nazwą Engine. Decyzja BMW dotyczy 26 krajów Europy i wejdzie w życie już w III kwartale tego roku. Przetarg trwał od lutego. Dotyczył on m.in. usług kreatywnych, mediowych, danowych i konsultingowych.

Do momentu zamknięcia tego wydania MMP24 przedstawiciele polskiego oddziału BMW nie odpowiedzieli na nasze pytania związane z dalszą współpracą z dotychczasowymi partnerami w Polsce. A dla BMW w Polsce pracują m.in. Change Serviceplan, Mediaplus, MediaReady, Emlab i Initiative.