Zagranica

Ocado z ponad 50-procentowym wzrostem sprzedaży w III kwartale

Brytyjski supermarket online podał też, że o prawie 10% zwiększyła się liczba zamówień tygodniowo.

Sprzedaż Ocado Retail, joint venture z siecią Waitrose (1 września br. zastąpioną przez nowego partnera – Marks & Spencer) w kwartale zakończonym 30 sierpnia br. wyniosła 587,3 mln funtów. Ocado informuje, że na większe przychody wpłynął wzrost zakupów online w związku z lockdownem, ale zarazem zastrzega, że trudno przewidzieć dalekosiężne skutki pandemii.

Alians z Marks & Spencer przyniósł aż za duże zainteresowanie konsumentów – część zamówień trzeba było anulować, gdyż sklep nie był w stanie sprostać popytowi. Ocado poinformowało, że 1 września odnotowano rekordową dzienną liczbę zamówień, a przeciętny koszyk zakupowy powiększył się w bieżącym miesiącu średnio o pięć artykułów.

Internetowy supermarket zanotował w 2019 r. stratę przed opodatkowaniem w wysokości 214,5 mln funtów, ale w tym roku prognozuje zysk w wysokości 40 mln funtów. Zdaniem analityków wyniki są obiecujące nie tylko dla Ocado, ale także dla Marks & Spencer, który w zeszłym roku kupił 50% udziałów w Ocado Retail za 750 mln funtów.

(BBC.com)