Kraj

Wavemaker: Orlen, McDonald’s, Lidl i Biedronka najmocniej kojarzone ze wsparciem w czasie COVID-19

Wsparcie niesione przez marki w walce z pandemią Wavemaker analizował przy okazji badania aktywizmu marek.

Ośmiu na dziesięciu polskich internautów pochwala zaangażowanie marek w pomoc w walce z pandemią COVID-19 i docenia świadczone przez nie rozmaite formy wsparcia. Z niesieniem pomocy w czasie pandemii najmocniej kojarzą się Orlen, McDonald’s, Lidl i Biedronka. Marki te najczęściej spontanicznie wymieniali respondenci nowego badania Wavemakera z sierpnia br.

Wavemaker: Orlen, McDonald’s, Lidl i Biedronka najmocniej kojarzone ze wsparciem w czasie COVID-19

W rankingu marek, które wspominane były jako pierwsze przez respondentów (tzw. top of mind), również prowadzi Orlen, za którymi plasują się Biedronka, Facebook i Santander.

Wsparcie niesione przez marki w walce z pandemią Wavemaker analizował przy okazji badania aktywizmu marek. Wykazało ono przewagę zwolenników, ale i niemałą grupę sceptyków angażowania się firm w kwestie wykraczające ponad ich rolę marketerów, w szczególności jeśli zaangażowanie dotyczy kwestii zaliczanych do sfery prywatnej (jak wolność wyznania czy prawa mniejszości seksualnych).

– Temat pomocy w czasie COVID-19 jest z gatunku tych “ponad podziałami”. Czas COVID-19 wielu marketerów zmobilizował do działania i niesienia rozmaitych form wsparcia. Od przekazywania części obrotu realizowanego w e-commerce, jak 4F, po akcje naturalnie wpisujące się w biznes i produkt, wzorem Allegro czy Biedronki. Badanie Wavemakera potwierdza bardzo pozytywny efekt tych działań, zarówno w sensie ludzkim, jak i wizerunkowym – komentuje Paweł Gala, szef Wavemakera.

Badanie realizowano metodą CAWI na próbie 1024 Polaków z dostępem do sieci.