M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

ExpertSender z raportem "Zakupy online w Polsce 2020"

Paweł Piasecki | 18 września 2020, 06:00

Wynika z niego m.in., że już 92% Polaków kupuje w internecie co najmniej raz w miesiącu. Co piąta osoba wydaje na e-zakupy ponad 500 zł miesięcznie.

Według najnowszego raportu ExpertSender „Zakupy online w Polsce 2020”, jedna trzecia Polaków robiących e-zakupy ankietowanych wydaje od 101 do 300 zł, 28% około 301-500 zł, a 20% ponad 500 zł.

43 proc. badanych deklaruje, że kupuje online od minimum 8 lat, 22%, że jest to okres od 4 do 8 lat. 64% respondentów nie potrzebuje punktu stacjonarnego, aby obejrzeć lub odebrać produkty wyszukane i kupione online. Prawie co dziesiąta osoba zadeklarowała, że nie porzuciła w ostatnim czasie koszyka zakupowego.

Do finalizacji zakupów online najbardziej zachęca szybka i przewidywalna dostawa (19,4%), na drugim miejscu najniższa cena (15,5%), a na trzecim - opinie o sklepie (prawie 14%). Najbardziej zniechęcają wyskakujące reklamy na stronie (15,4%), a dla 14% trudnością jest brak przewidywalnej lub darmowej dostawy. Inne trudności, jakie wskazali ankietowani to: reklamy nieinteresujących produktów (13%), powtarzające się reklamy (13%), skomplikowana strona internetowa (12%), brak ulubionych metod płatności (12%), reklamy już zakupionych produktów (11%), utrudniony kontakt ze sprzedawcą/ obsługą klienta (10%).

Tylko co czwarty kupujący online (24%) ufa reklamom wyświetlanym w internecie. Jednocześnie podobny odsetek ankietowanych (25,7%) wiedzę o produktach czerpie głównie z reklam w mediach społecznościowych (na drugim miejscu - 20% - są rekomendacje rodziny lub znajomych. Social media są dla prawie połowy respondentów (43,76%) preferowanym kanałem komunikowania o ofercie. Co drugi ankietowany (49,2%) chciałby, żeby e-sklep, w którym kupuje, prowadził komunikację w kanałach społecznościowych.

Badanie zrealizowano metodą CAVI w dniach 1-12 sierpnia 2020 na grupie 1003 osób.

Cały raport można bezpłatnie pobrać tutaj.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,