Zagranica

eMarketer przewiduje rekordowy spadek liczby abonentów płatnej telewizji w USA

Do 2024 r. ponad połowa amerykańskich gospodarstw domowych będzie się obywać bez tradycyjnej telewizji.

Do końca 2020 r. liczba amerykańskich gospodarstw domowych mających usługi telewizji kablowej, satelitarnej lub w ranach abonamentu telekomunikacyjnego zmaleje o 6,6 miliona, czyli o 7,5% w porównaniu z początkiem br. To największy spadek liczby użytkowników płatnej telewizji od czasu szczytu popularności tego medium w 2014 r. 77,6 miliona gospodarstw będzie nadal będzie płacić za usługi telewizyjne na koniec 2020 r., co oznacza spadek o 22,8% w ciągu ostatnich sześciu lat.

Tegoroczny spadek liczby abonentów zbiega się ze znacznym spadkiem wartości budżetów na reklamę telewizyjną. W 2020 r. wydatki na reklamę telewizyjną spadły o 15% do ok. 60 miliardów dol. – najniższego poziomu od 2011 r. Przewiduje się, że pozostaną poniżej poziomu sprzed pandemii przez co najmniej kilka lat.

Jak podkreśla Eric Haggstrom, analityk eMarketer, w miarę narastania ubytków abonentów płatnej telewizji dostawcy koncentrują się na usługach internetowych, które są bardziej dochodowe zwłaszcza w obliczu przejścia konsumentów na streaming wideo.

(AdAge.com)