Zagranica

Alibaba rośnie na epidemiach

Chiński gigant e-commerce'owy, który na szerszą skalę zaistniał podczas epidemii SARS przed 17 laty, w II kwartale br. zwiększył przychody o 34%.

Przychody Alibaba Group wzrosły w drugim kwartale 2020 r. o 34% do ​​22,7 mld dolarów. To wciąż cztery razy mniej niż przychody Amazona, który w tym samym czasie zwiększył obroty o 40% rok do roku.

Alibaba Group stała się wiodącą chińską firmą e-commerce po wybuchu epidemii SARS w 2003 r. Od tego czasu stała się znaczącym najemcą i pożyczkodawcą, zapewniając ponad 100 tys. miejsc pracy i oferując miliardy dolarów pożyczek małym i średnim firmom.

Jednym z najbardziej dochodowych serwisów grupy jest Taobao, odpowiedzialna za ponad 80% jej sprzedaży. W przeciwieństwie do Amazona Alibaba nie zajmuje się sprzedażą bezpośrednią i nie ma własnych magazynów; lecz pomaga markowym producentom i małym firmom dotrzeć do konsumentów. Liczba tych ostatnich wzrosła między kwietniem a czerwcem o 16 mln do 742 mln osób.

Liczba jej aktywnych konsumentów rocznie na chińskich rynkach detalicznych wzrosła o 16 milionów w ciągu trzech miesięcy, osiągając łącznie 742 mln. Skorygowana EBITDA wzrosła o 30% w ciągu roku do 7,2 mld dol., podczas gdy kwartalny zysk netto wzrósł do ponad 6,5 mld dol.

Oprócz rosnących przychodów i zysków w związku z wybuchem koronawirusa zarówno Alibaba Group, jak i Amazon odnotowały znaczny wzrost kapitalizacji rynkowej od początku roku.

W grudniu 2019 r. kapitalizacja rynkowa chińskiego giganta technologicznego sięgała 570,9 mld dolarów, we wrześniu wynosiła już 762,4 mld dol., w przypadku Amazona było to odpowiednio 920,2 mld dol. i 1,59 bln dol.

Łączna kapitalizacja rynkowa obu konkurentów osiągnęła w tym miesiącu 2,35 bln dol., co oznacza wzrost o prawie 58% od początku roku.

(Handelextra.pl)