Kraj

PKO BP: 317 mln zł ekwiwalentu reklamowego dzięki Ekstraklasie

To wynik analiz Sponsoring Insight.

Największy krajowy bank PKO BP został sponsorem tytularnym Ekstraklasy w lipcu ub.r., wcześniej współpracował z ligą jako partner główny (sponsorem tytularnym był Totalizator Sportowy z marką Lotto).

Bank chwali się, że w sezonie rozgrywek 2019/20 (296 meczów) pojawił się, wymieniany jako sponsor, w blisko 126 tys. publikacji i programów, co przyniosło mu ekwiwalent reklamowy w wysokości ponad 317 mln zł. To ponad trzykrotnie więcej niż w sezonie 2018/19, kiedy wyniósł 95,5 mln zł.

Według analiz Sponsoring Insight największą ekspozycję marce PKO BP w kontekście Ekstraklasy w minionym sezonie przyniosły publikacje internetowe – zarówno pod kątem ich liczby (105,4 tys.), jak i ekwiwalentu reklamowego (blisko 155 mln zł). Drugim pod tym względem medium była telewizja. W tym przypadku ekwiwalent oszacowano na blisko 140 mln zł, co wynikało z pojawienia się marki w 12,3 tys. programów z łącznym czasem ekspozycji ok. 2,2 tys. godzin (czyli ponad 90 dni emisji 24/7). Na trzecim miejscu znalazła się prasa – w sezonie 2019/20 w druku ukazało się niemal 7 tys. publikacji z bankiem jako sponsorem rozgrywek, co dało ekwiwalent na poziomie 19,5 mln zł. Ekspozycja banku w radiu to 1,4 tys. publikacji i ponad 3 mln zł ekwiwalentu reklamowego.