Zagranica

PepsiCo wdraża nową strategię zorientowaną na digital

Firma odnotowuje wzrosty sprzedaży online, ale i tak zapowiada większą aktywność w digitalu.

Koncern PepsiCo poinformował, że wprawdzie notuje wzrosty sprzedaży w online od czasu wybuchu pandemii, ale i tak musi rozwinąć kanały komunikacji w digitalu. PepsiCo od momentu pandemii skupia się na handlu elektronicznym, ponieważ COVID-19 przyspiesza wzrost liczby osób dokonujących zakupów w internecie.
Jak informowaliśmy w serwisie MMP24, na początku pandemii firma szybko zareagowała na zmieniającą się rzeczywistość konsumencką i uruchomiła dwie potężne witryny: Snacks.com i PantryShop.com. Kwartalna sprzedaż PepsiCo wzrosła o ponad 5%, a segment przekąsek również poprawił swoje wyniki. 
W trzecim kwartale kończącym się 5 września sprzedaż przekąsek w PepsiCo w Ameryce Północnej wzrosła o 7%, podczas gdy wyższy popyt na produkty śniadaniowe doprowadził do 6-procentowego wzrostu w działalności marki Quaker Foods. Ponieważ ludzie pracują i uczą się w domu, wzrosła konsumpcja przekąsek, napędzając popyt na produkty takie jak chipsy tortilla Tostitos, chipsy Walkers i owsianka Quaker. Analitycy podkreślają, ze konsumenci jednak w domach piją i jedzą mniej, niż miało to miejsce do tej pory. Sprzedaż organiczna w dziale napojów firmy w Ameryce Północnej wzrosła zaledwie o 3%, chociaż oznacza to poprawa w stosunku do 7-proc. spadku w poprzednim kwartale. PepsiCo przedstawił również prognozy dotyczące swoich zysków i przychodów. Obecnie oczekuje, że roczny organiczny wzrost przychodów wyniesie około 4%.

(Marketing Week)