M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Jameson powraca ze spotem "Lost Barrel" [wideo]

Paweł Piasecki | 6 października 2020, 06:00

Reklama marki irlandzkiej whiskey z portfolio Pernod Ricard jest częścią kampanii "Legendary Tales".

Nowa kampania "Legendarne opowieści" celebruje 240-letnią historię marki irlandzkiej whiskey. Bohaterem spotu "Lost Barrel" jest postać rzeczywiście istniejąca - XVIII-wieczny gorzelnik John Jameson - co ciekawe, urodzony w Szkocji (przeniósł się wraz z rodziną do Dublina dopiero po trzydziestce). W spocie widzimy, jak Jameson nie może pogodzić się z utratą nawet kropli swojej potrójnie destylowanej whiskey i wskakuje do szalejącego morza, walczy z ogromną ośmiornicą a - gdy rodacy chcą już mu wyprawić pogrzeb - bezpiecznie wraca na brzeg z beczką whiskey na ramieniu.

Kampania reklamowa marki Jameson rozpoczęła się w Stanach Zjednoczonych 5 października. W internecie pojawią się materiały pokazujące jak wciąż żywa jest legenda Jamesona - od charakterystycznego procesu potrójnej destylacji, wciąż stosowanego do dziś (prawda), przez walkę z piratami (trochę prawda), po wyławianie zagubionych beczek z morza (legenda). Miłośnicy irlandzkiej whiskey znajdą również online przepisy na koktajle na bazie Jamesona.

Marka Jameson dominuje w kategorii irlandzkiej whiskey z 73-procentowym udziałem i średnią stopą wzrostu według Nielsena na poziomie 35%. Jameson Original nadal jest głównym motorem wzrostu, który wspomagają niedawne wprowadzenie Jameson Cold Brew (likieru na bazie whiskey i kawy) i rosnąca popularność Jameson Black Barrel - najlepiej sprzedającej się irlandzkiej whiskey premium w Stanach Zjednoczonych.

Pernod Ricard USA jest największą spółką zależną francuskiego koncernu alkoholowego Pernod Ricard, drugiego co do wielkości producenta win i mocnych alkoholi na świecie.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,