M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Żabka zakończyła remodeling sklepów

Magdalena Soroczyńska | 9 października 2020, 06:00

W nowym formacie działa w Polsce 6500 sklepów.

Żabka sfinalizowała największy w Europie remodeling sklepów, w efekcie którego ponad 6500 placówek sieci funkcjonuje już w nowym koncepcie i oznaczonych jest zielonym logo z uśmiechem. Proces modernizacji sklepów rozpoczął się w 2016 r. i objął m.in. należące do spółki sklepy działające pod marką Freshmarket, które były stopniowo przekształcane w Żabki. W całym procesie Żabka wspierana była przez właściciela – fundusz CVC Capital Partners. 

–  Od 2016 r. zmodernizowaliśmy ponad 4 tys. sklepów, otwierając jednocześnie 2500 nowych lokalizacji. Dokonaliśmy kluczowych zmian nie tylko w identyfikacji wizualnej sklepów, ale także w asortymencie, aranżacji oraz wyposażeniu. Nowy, otwarty na zmiany format przyciągnął o 20% więcej nowych klientów i pozwolił nam jeszcze szybciej reagować na potrzeby konsumentów – mówi Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska.

Jego zdaniem Żabka, dzięki zmianie formatu, była gotowa na transformację cyfrową i odpowiedzialne działanie w zakresie środowiska naturalnego i najbliższego otoczenia. - Dziś to jedna z najbardziej dynamicznych i najszybciej rozwijających się sieci convenience na świecie - twierdzi prezes. Zmieniono logo, identyfikację wizualną wewnątrz sklepów – wystrój stał się jaśniejszy i bardziej nowoczesny, a nawigacja w sklepie łatwiejsza i bardziej intuicyjna. Zmodernizowane sklepy, obok dobrze znanego asortymentu, zyskały rozszerzoną ofertę przekąsek, produktów świeżych, ciepłych i zimnych napojów na wynos oraz dań gotowych, Sieć rozwinęła także pakiet usług dodatkowych, takich jak możliwość opłat rachunków, możliwość odbioru paczek.

Od 2018 r. zainwestowano w rozwiązania technologiczne: inteligentne półki, kasy samoobsługowe, kasy jednosekundowe, elektroniczne cenówki. Sieć wdrożyła także aplikację mobilną Żappka.

Sieć Żabka liczy obecnie ponad 6500 sklepów. Od stycznia br. otwartych zostało pół tysiąca nowych sklepów. Do końca 2020 r. planowane jest uruchomienie kolejnych 500 placówek w całej Polsce.

Czytaj więcej na temat: , , ,